Yhteistyö ratsastuskoulun kanssa

Kuva Leppävaaran ratsastuskoulusta. Vasemmalla maneesi, keskellä ylätalli, takana alatalli ja parkkipaikan vieressä oikealla kentät.

3) Yhteistyö ratsastuskoulun kanssa

Harrastajat näkevät ratsastuskoulun ja ratsastusseuran monesti yhtenä yksikkönä eivätkä erota heidän roolejaan. Alun perin RS Majoran on perustettu omaksi juridiseksi yksikökseen, jotta toiminnot ja taloudet pystytään pitämään ratsastuskoulun kanssa erillään. Sekä koulun että seuran tavoite yhdessä on tietenkin palvella ratsastajia ja seuran jäseniä mahdollisimman saumattomasti ja ajaa heidän etuaan. Seuraavassa olemme kuitenkin erotelleet ratsastuskoulun ja seuran tehtäviä ja vastuita.

Ratsastusseura Majoran toimii Leppävaaran Ratsastuskoululla, Leppävaaran kartanon kupeessa Espoossa. Ratsastuskoululla on erinomaiset puitteet, ratsut ja henkilökunta, jotka mahdollistavat laadukkaan hevosharrastamisen ja seurallemme huippuympäristön toimia. Toimintaa suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä ratsastuskoulun kanssa, mutta sekä ratsastuskoululla että seuralla on omat vastuualueensa.

Ratsastuskoulu vastaa esimerkiksi tunneista, kursseista, leireistä, opetuksesta, opetusryhmistä, hevosista ja poneista, ratsujaoista sekä tunneilla, kursseilla, leireillä että kisoissa ja tallin ulkopuolisissa kisoissa, hoitaa järjestelyjä ulkopuolisiin kisoihin, vastaa hevos- ja ponikerhoista, hoitaja-asioista, tiloista (maneesi, ulkokentät, talli, oleskelutilat), tunneilla käytettävästä estekalustosta ja jouluratsastuksesta.

Ratsastuskoulun yhteystiedot ja päivystysajat löytyvät osoitteesta www.leppavaaranratsastuskoulu.fi, ratsastuskoululla on myös oma Facebook-sivunsa.

RS Majoranin päätehtävä on järjestää jäsenilleen mielekästä toimintaa. Seuramme järjestää kilpailuharjoituksia (seurakisoja), tapahtumia ja oppimistilaisuuksia kuten demoja, näytöksiä, ponilympialaisia, kauden päättäjäisiä, Hubertus-ratsastuksia, pikkujouluja, yhteis- ja oheisliikuntatapahtumia sekä tilaa kysynnän mukaan keskitetysti lippuja hevostapahtumiin kuten Helsinki International Horse Show.

Seuramme tukee jäsentemme kisamatkoja tallin ulkopuolisiin kisoihin, pitää kokouksia, hakee avustuksia toimintaamme rahoittamaan ja vastaa esimerkiksi jäsenasioista, jäsenten merkkisuorituksista, osaltaan seurakisoissa käytettävästä este- ja koulukalustosta sekä järjestää säännöllisesti mahdollisuuksia tilata seuratuotteita, yleensä ratsastusvaatteita. Tuemme myös eri tasolla tallin ulkopuolella kilpailevia jäseniämme.

Seuramme internetsivut löytyvät osoitteesta http://ratsastusseuramajoran.sporttisaitti.com, seuralla on oma ryhmänsä Facebook-sivuilla ja Instagram-tilimme on @RATSASTUSSEURA.MAJORAN

Internetsivujemme kautta voi antaa palautetta, sieltä löytyy esimerkiksi tapahtumakalenteri, tietoja sekä menneistä että tulevista tapahtumista, hallituksen yhteystiedot, sääntöjä, tietoja jäsenyydestä, vinkkejä, ohjeita, tuloksia, kouluohjelmia, kuvia sekä esittelyjä ratsastuskoulun hevosista ja poneista. Ylätallin satulahuoneessa on seuramme ilmoitustaulu ja palautelaatikko.