Toimintalinjan vahvistaminen ja päivittäminen

7) Toimintalinjan vahvistaminen ja päivittäminen

• Tähän kohtaan on kirjattu seuramme hallituksen kokoukset, jossa toimintalinja on hyväksytty.
  • Tähän on merkitty myös toimintalinjan päivitysaikataulu.
  • Tässä kerrotaan, miten yksittäinen jäsenemme on voinut vaikuttaa toimintalinjaan (jäsenkyselyt, yhteiset tapaamiset, vuosittaiset suunnittelupalaverit, vuosikokoukset, jne.)
  • Tavoitteemme on, että seuran uusi hallitus käy toimintalinjaa läpi vuoden ensimmäisissä kokouksissa ja tarkistaa, miten toimintalinja parhaillaan toteutuu käytännössä ja miten se sopii nykytilanteeseen.

Alkuperäinen toimintalinja on kirjoitettu keväällä 2013. Jatkossa toimintalinja kirjoitetaan ja sen tavoitteet määritellään useamman vuoden ajalle, edellisen kerran vuosille 2014-2016, nyt vuosille 2017-2019.

Vuosittain, kunkin toimintavuoden alussa, päivitetään tarpeen mukaan luvut 7) toimintalinjan vahvistaminen ja päivittäminen sekä luku 8) ratsastusseuran organisaatio ja vastuunjako.

Toimintalinja vahvistetaan kolmen vuoden välein syyskokouksessa ja vuosittaiset täsmennykset vahvistetaan kevätkokouksessa. Kolmen vuoden välein, ennen uuden toimintalinjan virallistamista, siihen pyydetään kommentteja jäseniltä seuran internet- ja Facebook-sivujen kautta. Kokousmateriaalit ovat saatavilla sääntömääräisesti ennen kevätkokousta.

Suuntaviivoja ja toiveita seuran toimintaan liittyen on kysytty ja kysytään jäseniltä jäsenkirjeessä ennen jokavuotista syksyn ideariiheä sekä säännöllisesti järjestettävissä jäsenkyselyissä. Jäsenkyselyitä on tehty mm. vuosina 2015, 2014 ja 2013.

Toimintalinjan tavoitteiden toteutumista käydään läpi vuosittain hallituksen kokouksissa vuodenvaihteen molemmin puolin.

Toimintalinja on kaikkien luettavissa sen hyväksymisen jälkeen seuran internetsivuilla osoitteessa http://ratsastusseuramajoran.sporttisaitti.com sekä Leppävaaran ratsastuskoulun ylätallin satulahuoneen ilmoitustaulun luona.