Jäsenasiat

RS Majoran ry on v. 1989 perustettu ratsastusseura, jonka kotitalli on Leppävaaran ratsastuskoulu. Seura tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuksia oppia taitaviksi, ahkeriksi, vastuullisiksi ja hevosta kunnioittaviksi hevosihmisiksi tutustumalla hevosharrastuksen eri puoliin. Seurassa tutustut uusiin ihmisiin ja hevosharrastuksestasi tulee ”täydempää”. Näin monet kuvailevat sitä, mitä ovat ratsastusseurasta saaneet: Eraisia kokemuksia eri ikäisten mutta samanhenkisten ihmisten kanssa. Majoranilaisten hienoa yhteishenkeä ovat kiitelleet paitsi jäsenet, sen ovat huomanneet myös sivusta toimintaa seuranneet.

RS Majoran järjestää vuosittain kahdeksat seurakisat, joihin voi osallistua Leppävaaran ratsastuskoululla kausikortilla ratsastavat. Pääsääntöisesti sunnuntaisin järjestettävissä kisoissa lähtömaksut ovat edullisemmat seuran jäsenille, mutta niihin voi osallistua myös seuraan kuulumaton. Seuran jäsenenä voit myös suorittaa SRL:n hevostaitomerkkejä sekä osallistua erilaisiin retkiin ja juhliin, mm. pikkujouluihin. Eniten ahkeruuspisteitä keränneet seuran jäsenet kutsutaan syksyisiin Hubertus-ratsastuksiin. Seura tukee myös eri tasoilla tallin ulkopuolella kilpailevia jäseniään. Ideat ja tekijät ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Jäsenenä saat mm. seuraavaa:

• Saat SRL:n urheiluvakuutuksen https://www.ratsastus.fi/jasenelle/urheiluvakuutus/
  • Huom! Suurin osa omista vapaa-ajanvakuutuksista ei kata ratsastusurheilussa syntyneitä vammoja. Leppävaaran ratsastuskoulu on Suomen Ratsastajainliiton (SRL) hyväksymä talli, sen ratsastajilla tulee olla Green Card tai seuran jäsenyys.
  • Saat Hippos-lehden jäsenetuna kahdeksan kertaa vuodessa.
  • Voit suorittaa ilmaiseksi ratsastuksen hevostaito- ja ratsastusmerkkejä.
  • Voit hyödyntää SRL:n yhteistyökumppaneiden etuja, esim. Silja Line, Scandic Hotels, ST1, puhelinneuvonta hevostoimintaan liittyvissä oikeudellisissa asioissa.
  • Voit osallistua seurakilpailuihin edullisimmin hinnoin. Vuoden 2016 alusta lähtien RS Majoranin järjestämiin tapahtumiin voivat osallistua vain seuran jäsenet.

Täysjäsen (seniori tai juniori) saa kaikki liiton tarjoamat jäsenedut.

Perhejäsenen (seniori ja juniori) edut ovat muuten samat kuin täysjäsenellä, mutta hän ei saa Hippos-lehteä eikä hänelle voida myöntää kansallista kilpaillulupaa tai toimihenkilöoikeuksia. Perhejäsenen täytyy asua samassa taloudessa täysjäsenen kanssa.

Seuroilla voi olla myös kannatusjäseniä (hinta 10 €), mutta he eivät saa mitään liiton jäsenetuja eivätkä seuran alennuksia. Kannatusjäsenyydellä lunastaa siis oikeuden osallistua seuran tapahtumiin, hän voi osallistua esimerkiksi pikkujouluihin ja Hubertus-ratsastukseen, jos hänellä on riittävästi talkoopisteitä. Esimerkiksi osallistuakseen seurakilpailuihin jäsenhinnalla, ratsastajan tulee olla joko täys- tai perhejäsen. Samoin mestaruuskisoihin kvaalatakseen, merkkisuorituksia Majoranin nimissä suorittaakseen tulee olla ns. täysjäsen eli juniori-, seniori- tai perhejäsen.

Jäsenyyteen liittyviä tietoja Liity jäseneksi -sivulta ja seuran ilmoitustaululta ylätallin satulahuoneesta.

Liittyessäsi seuran jäseneksi, jäsensihteeri  käsittelee jäsenyyden, ja hyväksymisen jälkeen saat laskun yleensä sähköpostiin muutaman pävän sisällä.

Jäsenyys jatkuu seuraavana vuonna automaattisesti ja saat siitä laskun vuoden alussa yleensä viikolla 1-2.

Voit käydä maksamassa laskun jäsenhuoneen kautta https://oma.ratsastus.fi, tai myöhemmin saapuvan kirjeen muodossa.

Jäsenkortti on siirtynyt sähköiseksi vuonna 2021 ja löydät sen nykyään jäsenhuoneesta:

https://oma.ratsastus.fi On tärkeää, että kullakin perheenjäsenellä on henkilökohtainen sähköpostiosoite tiedoissaan, jotta hän pääsee kirjautumaan jäsenhuoneeseen (ts. kahdella jäsenellä ei voi olla sama sähköpostiosoite).

Paitsi jäsenkorttina, jäsenhuone palvelee mm. materiaalipankkina ja esimerkiksi kouluratsastusohjelmat löytyvät sieltä. Seuran jäsen pystyy myös näkemään jäsenrekisteriin itsestään tallennetut tiedot sekä päivittämään yhteystietoja ja tulostamaan avoimia laskuja. Jäsenhuone-applikaation voi ladata myös älypuhelimeen ja sitä kautta pääset kätevästi myös ostamaan kilpailuluvan, Green cardin tai lisävakuutuksen lisenssikaupasta tarpeen vaatiessa.