Vuosi 2012 Lahden Takkula

Elisa Kankkunen ja Lucca esiintyivät edukseen juniorikoulussa. Kuva Noora Granath.

Tuntiratsastajien mestaruuskisat järjestettiin vuonna 2012 Lahden Takkulassa 3.-5.8. ja kilpailuihin osallistui myös Leppävaaran ratsastuskoulun ja RS Majoranin ratsukoita. Vuonna 2012 saatiin myös sijoituksia mestaruusluokissa, sillä Elisa Kankkunen / Lucca oli juniorikoulussa viides (prosentit 62,037) ja Hanna Kanerva / Londa senioriesteillä jaetulla neljännellä sijalla (tyylipisteet 82,5).

Kaikki muutkin edustajamme voivat olla suorituksistaan ylpeitä, koko joukkue esiintyi edukseen paitsi radalla, myös muuten. Menoa ei edes haitannut se, että Fabienne jäi pois tapahtumasta viime tingassa ontumisen vuoksi. Eva Nurminen ratsasti sen sijaan seniorikoulussa Londalla sijoittuen karsintaluokassaan sijalle 30. prosentein 58,600% ja Tiia Jaakkola senioriesteillä Luccalla. Tiia ja Lucca ratsastivat puhtaan radan, saivat tyylipisteitä toisessa vaiheessa 73 pistettä ja päätyivät sijalle 22.

Muut edustajamme edustajamme kouluratsastuksessa olivat poniratsastajissa Rondy Stenman / Liselotte (rekisterinimi Rowina). Ratsukko sijoittui karsinnassa luokassaan 26:nneksi tuloksella 56,500%. Rondy ja Eva karsiutuivat finaalista, Elisan ja Luccan tulos karsintaluokassa oli 63,000 prosenttia ja sijoitus upea neljäs. Aikuisratsastajien mestaruusluokassa Susanna Salmio ratsasti Londalle 11:nneksi tuloksella 60,200%.

Esteillä lauantaina otettiin tuntumaa kisatunnelmaa tervetuliaisluokissa. Tervetuliaisluokissa rajoitettiin ratsukoiden määrää niin, että hevonen/poni sai osallistua luokkiin vain yhden ratsastajan kanssa. Näin Tiia Jaakkolan kisa-avaus Luccalla jäi näin sunnuntain mestaruusluokkaan. Senioreissa Salla-Mari Kostia / Lucca ratsastivat lauantaina puhtaasti ja sijoittuivat jaetulle ykkössijalle, Hanna Kanerva ja Londa päätyivät yhden kiellon seurauksena jaetulle sijalle 24. Poneissa Krista Taskisen ja Liseloten suoritus hylättiin kahden kiellon vuoksi sekä lauantaina että sunnuntaina.

Sunnuntaina kaikissa luokissa oli puhtaan perusradan ratsastaneille toisessa vaiheessa tyyliarvostelu. Kaikki senioriratsukkomme, Hanna/Londa, Salla-Mari/Lucca ja Tiia/Lucca, ratsastivat puhtaasti ja selviytyivät toiseen vaiheeseen. Tuomarit pisteyttivät suoritukset seuraavasti: jaettu 4) Hanna/Londa 82,5 tyylipistettä, 22) Tiia/Lucca 73 pistettä, 24) Salla-Mari/Lucca 69 pistettä. Tyyliarvostelu on aina jonkun näkemys, erityisesti Salla-Mari kohdalla ihmeteltiin, miksi pisteitä ei tullut enemmän. Tulokset löytyvät osoitteesta http://www.lahdenratsastajat.fi//content/view/567/2/

Kisoihin osallistuneet maksoivat kustannukset pääosin itse, myös seura osallistui kuluihin osaltaan. Kisoissa joukkuetta valmensi Heidi Junkkarinen, joka palkittiin senioreiden Hubertuksessa kahdella Helsinki International Horse Show –lipulla monen vuoden ahkeroinnistaan ja sitoutumisestaan. Joukueenjohtajina toimivat Camilla Fyhrqvist-Kokkonen ja Hanna Kanerva.

Takkulassa RS Majoran ja Leppävaaran ratsastuskoulu kuuluivat myös muuten, sillä seuran järjestämässä kannattajien bussikuljetuksessa oli lauantaina mukana yhteensä 22 matkustajaa. Kannatus oli äänekästä myös pitkän päivän (lähtö 6.30, paluu klo 20) viimeisten suoritusten aikana ja tytöt olivat esimerkillisiä myös muuten. Juniorijäsenet maksoivat matkastaan vain viisi euroa, matkaan käytettiin SLU:n seuratukea.

Leppävaaran Ratsastuskoulun ja RS Majoranin joukkue 2012:

Kouluratsastus (ponit)                          Esteratsastus (ponit)

Rondy Stenman - Liselotte                     Krista Taskinen – Liselotte

Kouluratsastus (juniorit)                      Esteratsastus (seniorit)

Elisa Kankkunen – Lucca                      Salla-Mari Kostia - Lucca

Tiia Jaakkola - Lucca (oli Fabienne)

Hanna Kanerva - Londa

Kouluratsastus (seniorit)

Eva Nurminen – Londa (oli Fabienne)

Kouluratsastus (aikuisratsastajat)

Susanna Salmio - Londa