Vuosi 2010 Lahden Messilä

Hanna Kanervalla ja Brunolla oli menestysresepti Messilässä. Kuva Maija Virtanen.
Mestari Hanna Kanerva sai voiton jälkeen perinteisen ämpärikastelun seurakaveriltaan. Kuva Hanzin kotialbumista.

Heinä-elokuun vaihteessa 30.7.-1.8.2010 ratsastuskouluoppilaiden  mestaruuskilpailuissa Lahden Messilässä Leppävaaran Ratsastuskoulua edustivat kaksi ponia, kaksi hevosta ja seitsemän ratsastajaa.

Kouluratsastuksessa kisamenestystä hakivat Katarina Ekholm / Liselotte (ponit), Susanna Salmio / Hovihar (yli 40 v.) ja Eva Nurminen / Hovihar (seniorit). Estekisojen edustajamme olivat Mikaela Kauppi / Liselotte (ponit), Jenni Kannelsalo / Bo (juniorit), Anne Barck / Bo (juniorit) ja Hanna Kanerva / Bruno (seniorit).

Kisamenestys oli erinomaista, kaikki edustajat onnistuivat. Kisojen kirkkaimpana tähtenä loisti seuran puheenjohtaja Hanna Kanerva, joka voitti Brunolla senioreiden koulumestaruuden ja oli kouluratsastuksen karsintaluokassa toinen.

Katarina Ekholm sijoittui ponien koulufinaalissa kahdeksanneksi ja perjantain karsintaluokassa sijalle 12. Eva Nurminen karsiutui Hoviharilla senioreiden koulufinaalista. Susanna Salmio sijoittui samalla ratsulla aikuisratsastajien (yli 40 v.) mestaruusluokan viidenneksi.

Esteratsastuksen tervetuliaisluokassa lauantaina kaikki leppävaaralaisosallistujat, Mikaela Kauppi / Liselotte (ponit), Jenni Kannelsalo / Bo (juniorit, rekisterinimi Zinnober) ja Hanna Kanerva / Bruno (seniorit) ratsastivat puhtaat radat ja sijoittuivat luokissaan näin jaetulle ykkössijalle.

Estemestaruusluokissa oli puhtaan perusradan ratsastaneille toisessa vaiheessa tyyliarvostelu. Puhtaan perusradan ratsastaneet Mikaela Kauppi ja Liselotte sijoittuivat poneissa jaetulle kuudennelle sijalle.

Junioreissa Bo eteni puhtailla radoilla tyyliarvosteluun sekä Jenni Kannelsalon (18:s) että Anne Barckin (25:s) kanssa. Puhtaan ensimmäisen vaiheen ratsastaneen Hanna Kanervan ja Brunon eriaikaisuus toisessa vaiheessa hyppyynlähdössä vei molemmat esteen sekaan, johti hylkäämiseen, ambulanssikeikkaan ja ratsastustaukoon.