Talkoopassikilpailu

Vuosi 2012 oli Suomen Ratsastajainliiton Vapaaehtoisten vuosi. SRL käynnisti tuona vuonna talkoopassikilpailun, johon myös RS Majoran osallistui. Ratsastajainliiton vuoden teeman vapaaehtoisuuden kunniaksi kaikki talkoopassiinsa pisteitä keränneet palkittiin diplomilla. Lisäksi seura palkitsi neljä ahkerinta, jotka olivat Sara Pajunen, Suvi Karanta, Roosa Kiiskilä ja Noora Tunkelo.

RS Majoran lanseerasi oman vapaaehtoispassikilpailun keväälle 2013 soveltaen vuonna 2012 Suomen Ratsastajainliiton järjestämää kisaa. Kilpailuaika oli 15.3.-24.5. ja sen tavoite oli korostaa vapaaehtoistoiminnan tärkeyttä sekä aktiivisuuden merkitystä harrastamisessa. Kilpailuun osallistui 81 henkilöä.

Pisteitä sai esimerkiksi seurakilpailujen ja tapahtumien talkootehtävistä, iltatallissa avustamisesta, talutuksesta, After riding- tilan ja satulahuoneen siivouksesta, pinteli-, suoja- ja harjalaatikkojen järjestämisestä, vilttien viikkaamisesta, varusteiden perusteellisesta puhdistuksesta, martingaalien perusteellisesta puhdistamisesta ja järjestämisestä, lantojen keräämisestä maneesista tai kentältä, jne.

RS Majoran palkitsi kauden päättäjäisissä irtotunnilla neljä eniten pisteitä kerännyttä: Jaana Nikkolan, Camilla Finnen, Riikka Vanhalan ja Eerika Aartoahon. Ahkerin taluttaja Tiia Rauha sai palkinnokseen ratsastushanskat ja riimunnarun.

Talkoopassikisan palkintoja jaettiin kauden päättäjäisissä vuonna 2013, © Maiju Kaarsalo-Koskela.