Pikkujoulut

Vuoden 2013 pikkujouluissa seuran kunniajäseniksi kutsuttiin neljä seuran perustamisessa mukana ollutta henkilöä, jotka ovat edelleen seuran jäseniä: Hannele ja Heikki Mutikainen, Maarit Seitsonen ja Teemu Ahtee (ei paikalla). Kuva Maiju Kaarsalo-Koskela.

RS Majoranin pikkujouluja vietetään vuosittain marraskuun lopulla, juhlapaikkana on aikaisempina vuosina ollut Laaksolahden monitoimitalo ja nyt viime vuosina on juhlittu Carlbergin seuratalolla.

Kaikille seuran jäsenille avoimeen tapahtumaan osallistuu vuosittain kymmeniä juhlijoita, yleensä noin 100 majoranilaista. Tarjolla on riisipuuroa, mehua, glögiä, joulutorttuja, pipareita ja suklaata.

Pikkujouluohjelmassa on yleensä ollut juniorien esittämä perinteinen joulunäytelmä sekä joulupukin vierailu. Tilaisuudessa jaetaan myös hoito- ja ratsastusmerkit niitä vuoden aikana suorittaneille, palkitaan Majoran Cupin voittajat sekä jaetaan stipendit (yksityistunti Leppävaaran ratsastuskoululla) ratsastuksenopettajien valitsemille oppilaille ja RS Majoranin jäsenille.

Tilaisuudessa jaetaan myös erityispalkintoja, palkitaan alue- ja kansallisissa kilpailuissa menestyneitä seuran edustajia stipendein, mestaritaluttajia ja vuosina 2015-2016 kuukauden ahkerat sekä annetaan joululahjoja ratsastuskoulun omistajille sekä opettajille. Sekä vaihdetaan kuulumisia ja viihdytään yhdessä :-)