Majoran-viikon koontia: Esterakennus- ja hevoshierontavinkit

28.3.2016

Kuvaan kevään 2016 Majoran-viikolta, kuvaaja Elisa Kankkunen.

Majoran-viikko järjestettiin maanantaista perjantaihin 29.2.-4.3.2016, kerrottiin tallilla seuran toiminnasta joka arki-ilta ja Jaana Nikkolan leipomuksilla varustettu buffetti oli avoinna. Erikoisiltojen ohjelmanumeroiden lisäksi afterissa oli myös hevostavaroiden kirpputori ja kevään seuratuotteen sovitusmahdollisuus.

Viikon aikana tarjottiin hevosen hoito- ja hierontavinkkejä maanantaina, ohjaajana Hannele Mutikainen (tästä erillinen koonti), hevosen käsittelyopetusta tiistaina, ohjaaja Salla-Mari Kostia (yhtään kyselijää ei tällä kertaa rohkaistunut paikalle), opastus esterakentamisen periaatteista keskiviikkona, pitäjä ratsastuksenopettaja Tuija Rahkamaa (tästä erillinen koonti) ja keppihevosten yhteinen askarteluilta torstaina.

Keppari-iltaa vietti noin puolentusinaa tyttöä. Mukana oli myös ”alan ammattilaisia”, itse keppareita tehneitä tallilaisia. Seura antoi tekijöille materiaaleja, kepit, kankaita, villasukkia ja karvakangasta ”pään” materiaaliksi ja vanua sen täyttämiseksi sekä muita tarvikkeita projektin toteutukseen. Osallistujat antoivat vinkkejä toinen toisilleen, hienosti meni ja kivaa oli! Jäljelle jääneitä keppejä voi ostaa seuran tapahtumissa (tai muutenkin pyydettäessä) buffetista, hinta neljä euroa.

Sovitettavana oli myös kevään seuratuotteita, Harcourin Annecy ja Equipage Mimi -huppareita. Niitä tilattiinkin Majoran-viikon aikana yli 50 kpl. Huppareiden pienemmät koot ovat olleet niin suosittuja, että muutkin kuin majoranilaiset ovat niistä innostuneet. Järjestelyt sen eteen, että kaikki saisivat tilaamansa vaatteet, ovat käynnissä. Jotkut tilaajat ovat pyynnöstämme suostuneet muutoksiin, kiitos heille! Seuratuotteiden saapumisesta, jne. lisätietoa päivitetään erikseen.

Kiitos kaikille mukana olleille!