Ponilympialaisia vietettiin aurinkoisena helatorstaina

4.6.2019

Kuva ponilympialaisista 2019, kuva Milja Koskela

Ponikerholaisten ponilympialaiset järjestettiin helatorstaina 30.5.2019 Leppävaaran tallilla. Ponilympialaisissa kisailtiin joukkueina hevoshenkisten leikkien merkeissä ja opittiin samalla hevosmiestaitoja. Tapahtuma on järjestetty vuodesta 2003 lähtien, tällä kerralla osallistujia oli 20. Tapahtuman järjestivät seuran hallituslaisista Milja Koskela, Teresa Pollari, Jeanette Tinnis ja Olivia Koivunen. Aurinkoisesta kelistä nauttivat myös apulaisponit Hugo ja Silver.

Leikkeinä oli hedelmäsalaatti ympyrällä, töpselihippaa, vetosolmuviesti ja rastikiertely. Rastikiertelyssä oli viisi rastia, jossa piti 1) tunnistaa, mitä Hugon ja ratsastajan varusteissa oli väärin, 2) tunnistaa erilaisia hevostarvikkeita (mm. hikiviila, kuolaimet, riimunnaru, martingaalit), 3) tunnistaa Silveriltä hevosen ruumiinosia, 4) vastata tietovisan kysymyksiin ja 5) jatkaa lauseita. Tehtävät ja kysymykset olivat perushoitomerkin ja hoito 1-merkin aihealueelta.

Lopuksi syötiin jäätelöä, juotiin mehua ja kerrattiin oikeat vastaukset. Kaikki osallistujat saivat diplomin ja RS Majoranin 30-vuotisjuhlaruusukkeen muistoksi päivästä. Mukana tapahtumia oli seuraamassa myös muutama ponikerholaisten perheenjäsen, pikkubuffetti avattiin heille välipalaostoksia varten.

Kiitos kaikille kivasta päivästä! :)