Seura

Kutsu Puurojuhlaan 25.11.2023 klo 16 alkaen

PDF-tiedostoPuurojuhla 2023.pdf (117 kB)

Tunnetko jo RS Majoran hallituksen ja junioritoimikunnan jäsenet? Pääset tutustumaan heihin lähemmin tästä.

Toimintasäännöt & toimintalinja

PDF-tiedostoRS Majoranin toimintalinja 2017-2019.pdf (2.7 MB)
Huom! Tämä tiedosto on iso. Toimintalinja v. 2017-2019 vahvistettiin syyskokouksessa torstaina 27.10.2016. Luku kahdeksan on päivitetty 22.12.2016 vuoden 2017 hallituksen työnjaolla ja yhteystiedoilla
PDF-tiedostoRS Majoran toimintasäännöt päivitetty 2013.pdf (161 kB)

Ratsastusseura Majoran ry toimii Leppävaaran ratsastuskoululla, Espoossa. Seura pyrkii luomaan mahdollisuuksia ratsastus- ja hevosmiestaitojen kehittämiseen sekä reippaan vapaa-ajan viettoon ratsastusurheilun ja lajin harrastajien parissa.

RS Majoran on Suomen Ratsastajainliiton (SRL) jäsen. SRL:n jäsenetuihin kuuluvat mm. Hippos-lehti sekä tapaturmavakuutus, joka korvaa ratsastustoiminnassa sattuneita vahinkoja. Muina jäsenetuina seura on tarjonnut jäsenilleen mm. alennuksia seurakilpailujen lähtömaksuihin, muiden tapahtumiensa sisäänpääsymaksuihin sekä järjestänyt muuta toimintaa.

RS Majoranin toiminnan näkyvin muoto on seurakilpailut, joita järjestetään vuoden aikana kuudesta kahdeksaan. Niiden lisäksi seura järjestää mm.  SRL:n merkkisuorituksia sekä juhlia, mm. jokasyksyisen Hubertus –ratsastuksen, kevätkauden päättäjäiset, pikkujoulut sekä Ponilympialaiset ratsastuskerholaisille. Ohjelmassa on myös luentoja, demoesityksiä sekä aiempina vuosina myös tutustumisretkiä eri kohteisiin.

Mahdollisuuksien mukaan jäsenet voivat osallistua SRL:n järjestämille kursseille sekä tuntiratsastajien mestaruuskisoihin että alueellisiin tai kansallisiin kilpailuihin. Seuran jäsenet ovat kouluttautuneet myös toimitsijatehtäviin. Esimerkiksi ratamestari-, estetuomari- ja koulutuomarikurssilla, Nuori Suomi -ohjaajakoulutuksessa sekä Nuoren Suomen järjestämässä Nuoret johtajat -koulutuksessa on nähty Majoranin edustajia.

Ratsastusseura Majoranin löydät myös:

Facebook / RS Majoran

Instagram / @ratsastusseura.majoran

Heikki Mutikaisen kisaratsu Majoran, jonka mukaan seura on nimetty. Kuva vuodelta 1988, kuvaaja Eija Komulainen.

SEURAN TILINUMERO: Ratsastusseura Majoran Nordea FI12 1013 3000 1313 49

VALOKUVAAMISESTA:

RS Majoranin tapahtumissa valokuvataan ja kuvia saatetaan julkaista seuran internetsivuilla, seuran facebook-sivuilla ja/tai tapahtumailmoitusten yhteydessä. Jos joku haluaa kieltää itsensä tai alaikäisen lapsensa kuvien julkaisemisen, ota yhteyttä johonkin hallituksen jäseneen.

Ystävällisesti,
RS Majoranin hallitus