Pikkujoulutunnelmia, kunniajäseniä ja palkintoja

19.12.2013

Lauantaina 23. marraskuuta 2013 vietettiin RS Majoranin pikkujouluja tutusti Laaksolahden monitoimitalossa. Tapahtumaan osallistui noin sata seuran jäsentä, tarjolla oli riisipuuroa ja muuta jouluista naposteltavaa.

Juhlassa oli myös erityinen lisä, sillä RS Majoran täyttää ensi vuonna 25 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi seuran kunniajäseniksi kutsuttiin pikkujouluissa neljä seuran perustamisessa mukana ollutta henkilöä, jotka ovat edelleen seuran jäseniä: Hannele ja Heikki Mutikainen, Maarit Seitsonen ja Teemu Ahtee. He ovat olleet ja ovat seuralle erittäin merkittäviä henkilöitä ja edustaneet sitä kunniakkaasti. Kiitokseksi sitoutumisesta RS Majoran maksaa jatkossa heidän jäsenmaksunsa. Kunniajäsenen arvo on elinikäinen.

Ennen kuluvan vuoden nimityksiä kunniajäseniksi kunniamaininnoilla on kutsuttu Susanna Salmio (2.6.1996), Heikki Mutikainen ja Maarit Seitsonen (25.5.1999).

Tilaisuudessa jaettiin myös hoito- ja ratsastusmerkit niitä vuoden 2013 aikana suorittaneille, palkittiin Majoran Cupin voittajat sekä jaettiin stipendit (yksityistunti Leppävaaran ratsastuskoululla) ratsastuksenopettajien valitsemille oppilaille ja RS Majoranin jäsenille. Opettajien stipendiaatit olivat vuonna 2013 Sofia Gremont, Noora Tunkelo, Riikka Vanhala ja Suvi Karanta. Osa merkkisuorituksista ja merkeistä on vielä saapumatta, ilmoitamme, kun olemme saaneet ne käsiimme. Pikkujouluissa jaetut merkkisuoritukset voi pyytää toimistosta.

Susannalle seitsemäs Majoran Cupin voitto

Majoran Cup-pisteitä keräsi vuoden 2013 aikana 54 ratsastajaa. Majoran Cupin voittopokaali ojennettiin kestomenestyjä Susanna Salmiolle, voitto Majoran Cupissa oli hänelle seitsemäs. Hänet palkittiin myös aluelupastipendillä ja lahjalla aikuisratsastajien koulumestaruudestaan tuntiratsastajien mestaruuskisoissa Lappeenrannassa. Tiia Jaakkola oli Majoran Cupin toinen, Sini Ollikainen ja Jeanette Tinnis jakoivat kolmossijan.

Hevosten Majoran Cup sai uuden voittajan, kun ykköseksi kiilasi Igor ennen Rasmusta. Jaetulla kolmannella sijalla olivat Beethowen, Lucca, Josefine ja Victor. Ponien ylivoimainen ykkönen oli Bruno ja kakkossijan jakoivat Pinokkio ja Elvis. Majoran Cupin parhaat saivat palkinnoksi HippoSportin lahjakortteja ja tuotteita.

Pikkujouluissa palkittiin HippoSportin lahjakortilla myös valokuvauskilpailun voittaja Sara Pajunen sekä kannustuspalkinnolla Anna Kannelsalo. Menestyneet seuran jäsenet Tia Mutikainen, Teemu Ahtee, Matti Eklund ja Heidi Junkkarinen palkittiin myös kilpailulupastipendein. Pikkujouluohjelmassa oli myös junioritoimikunnan esittämä perinteinen joulunäytelmä sekä joulupukin vierailu.

Kiitos kaikille mukanaolleille! Kuvia tilaisuudesta tulossa myöhemmin.