Tietoja ponikerhoilaisille merkkien suorittamisesta

23.3.2017

Jotta voit suorittaa hoitomerkin ponikerhossa, sinun tulee olla ratsastusseuran jäsen tai sinulla tulee olla Green Card.

Suomen Ratsastajainliitolla (SRL) on eritasoisia ratsastus- ja hevostaitomerkkejä niin vasta-alkajille kuin jo hevosharrastuksessa pidemmälle ehtineillekin. Merkkien tarkoituksena on antaa tavoitteita ratsastuksenopetukseen ja hevostaitojen harjoitteluun, kohottaa hevosten ja harrastajien ratsastuksen ja hevostaitojen tasoa sekä olla saavutetun taidon todisteena.

Leppävaaran ratsastuskoululla hevostaitomerkkejä suoritetaan ponikerhoissa. Kerhon päätteeksi tehdään merkkikoe, jonka läpäisemisestä saa palkinnoksi merkin ponikerhon aiheen mukaan, esim. Hoito I-merkki, Perusmerkki, jne.

Ratsastusseura Majoran kustantaa jäsenilleen sekä ratsastus- että harrastemerkit ja ne jaetaan marraskuun lopussa seuran pikkujouluissa. Merkkien suorittajat, jotka eivät ole pikkujouluissa paikalla, saavat merkkinsä pikkujoulujen jälkeen ratsastuskoulun toimistosta ja/tai omalta ratsastuksenopettajaltaan.

Huomioittehan, että Suomen Ratsastajainliiton 15.1.2016 tekemän uudistuksen myötä kaikkia merkkejä voi suorittaa ainoastaan ratsastuseurojen täys- ja perhejäsenet tai Green Card- jäsenet. Jos haluat siis merkin palkinnoksesi kerhokäynneistä, sinun tulee olla RS Majoranin jäsen.

Jos haluat liittyä seuraan, täytä jäsenmaksulomake tallilla tai internetissä osoitteessa www.ratsastusseuramajoran.sporttisaitti.com (Seura-> Jäsenasiat-> Liity jäseneksi (linkki löytyy myös etusivulta). Sivuilta löytyy myös paljon muuta tietoa seurasta.

Lomakkeita löytyy myös ylätallista seuran ilmoitustaulun vierestä, hopeanvärisen postilaatikon kyljestä. Seuran jäsensihteeri on Elina Nurmi, hänen sähköpostinsa on aino.elina.nurmi@gmail.com ja puhelinnumeronsa 040-534 1504.  Jäsenlomakkeissa kerrotaan myös jäsenmaksujen hinnoista.

Kun olet täyttänyt jäsenilmoituksen, jäsensihteeri kirjaa tietosi ja lähettää sinulle ehtiessään laskun sähköpostitse jäsenilmoituksessa annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Ratsastusseuran jäsenyys antaa vakuutuksen ja sen mukana saat myös muita hyötyjä:

- Saat kattavan LähiTapiolan tapaturmavakuutuksen, joka on voimassa aina hevosia hoidettaessa, ratsastaessa sekä matkoilla tallille.

- Saat Hippos-lehden jäsenetuna kahdeksan kertaa vuodessa.

- Voit suorittaa ratsastuksen hevostaito- ja ratsastusmerkkejä.

- Voit hyödyntää useiden SRL:n yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuja http://www.ratsastus.fi/jäsenedut

RS Majoranista löytyy lisätietoa siis internetsivuilta osoitteesta www.ratsastusseuramajoran.sporttisaitti.com. Seuralla on myös omat Facebook-sivunsa ja Instagram-tilinsä (@ratsastusseura.majoran). Moni hallituslainen ratsastaa ja hoitaa tallin hevosia säännöllisesti Leppävaaran ratsastuskoululla. Tule rohkeasti juttelemaan, kerromme mielellämme lisää!

Ystävällisin heppaterveisin,

RS Majoranin hallitus