Vanhempainilta 2.3.2015

Majoran-viikon erityisiltojen koonteja

Vanhempainilta: Majoran-viikon maanantaina 2.3.2015 vanhempainillassa käytiin läpi asioita, joita ratsastavan lapsen vanhemmat kohtaavat. Tilaisuuden aiheita on koottu seuraavaan dokumenttiin. Siihen on listattu mm. RS Majoranin ja Leppävaaran ratsastuskoulun tehtäviä, ratsastuksesta harrastauksena, hevosesta eläimenä, ratsastajan varusteista, tallilla toimimisesta ja ratsastuksessa etenemisestä.

Hevoshierontaopastus: Hannele Mutikainen piti hevoshierontaopastusta Majoran-viikolla, maanantaina 2.3.2015. Opastus oli suunniteltu erityisesti Leppävaaran Ratsastuskoulun hevosille, hoitajille ja ratsastajille. Seuraavassa koonti paikalla olleille ja vinkkejä muillekin.

Hevosystävällinen varustamisinfo: Eläintenkouluttaja ja RS Majoranin hallituksen jäsen Salla-Mari Kostia kertoi ja näytti, mitä on hevosystävällinen varustaminen, miten siis varustetaan hevonen niin, että sille aiheutuu siitä mahdollisimman vähän stressiä. Koonnissa kerrotaan myös hevosen käyttäytymisestä ja kuinka sen ymmärtäminen helpottaa yhteistyötä.