Sade piiskasi junnu-Hubben väkeä, muttei latistanut tunnelmaa

8.9.2019

Kiitos kaikille osallistuneille ja myös muille ahkerille! :-)

RS Majoranin juniorihubertusta vietettiin lauantaina 7.9.2019, tapahtuman teemana oli Majoran 30 vuotta. Vaihteleva sää toi tapahtumaan omat haasteensa. Jos Martina-open vetämällä maasto-osuudella ripsi vettä vähän, leikkimielisen ratsastuskisailun alkaessa (rata rakennettu kentälle), vettä tuli jo kuin saavista kaataen. Tapahtumaan oli kutsuttu edellisen vuoden aikana seuran tapahtumassa eniten talkoopisteitä keränneitä junioreita.

Kentällä kisailussa oli nopeuteen perustuva temppurata, mihin sisältyi kananmunankuljetusta, pujottelua, ”tynnyriratsastusta” eli parin muokatun estetolpan kiertämistä ja ”hedelmäratsastusta” eli omenan heittämistä ämpäriin. Ensimmäisten tallikisojen ohjelmassa Leppävaaran ratsastuskoululla helmikuussa 1989 oli ryhmäkoulu I, ryhmäkoulu II, pujottelu, satulointi, hedelmäratsastus, kananmunaviesti, musiikkiratsastus, tynnyriratsastus ja rataesteet. Tarjolla oli siis hieman sovellettu versio 30 vuoden takaisista kisoista. Kisassa voittajaksi selviytyi Heini Jurvanen Gritillä.

Ruokailun ohessa tapahtumassa palkittiin kolme eniten ahkeruuspisteitä kerännyttä junioria, he olivat Filippa Westerlund, Oona Kaippio ja Jenny Kauppi. Oona ja Jenny palkittiin seurakisojen lähtömaksualennuksella, joka oikeuttaa saamaan yhden kisamaksun puoleen hintaan. Filippa sai palkinnoksi HippoSportin lahjakortin, sillä hän ei ratsasta enää Leppävaarassa. Ratsastajat olivat somistautuneet erilaisin Majoranin seuratuottein vuosien varrelta. Parhaan asupalkinnon voitti Oona Welander.

Iltapäivän aikana kilpailtiin myös tietokilpailussa. Ennen jälkiruokaa oli tarkoitus pyrähtää Amazing Race -rastitehtäväradalle tallin ympäristöön, mutta sade vesitti suunnitelmat. Sen sijaan maneesissa kisailtiin viestijoukkueilla temppuradalla. Tehtävä suoritettiin pareittain niin että jalat oli pintelöity toisiinsa kiinni ja piti ylittää ja alittaa esteitä, tasapainotella jakkaroilla, poimia omena suulla vesiämpäristä ja lopuksi ”tukkihumala” (pyörimistä niin että tasapaino horjuu), jonka jälkeen täytyi vielä juosten suoriutua maaliin asti. Toinen kierros tehtiin niin, parin toisella osapuolella oli silmät peitetty ja toinen ohjasi hänet saman radan läpi. Tämän jälkeen herkuteltiin vielä jäätelöllä. Tämän temppuradan ja tietokilpailun parhaat palkittiin herkuilla.

Kiitos kaikille paikalla olleille! Kiitos myös kaikille muille vuoden aikana ahkeroineille junioreille, te mahdollistatte seuramme toiminnan! Tapahtumaa järjestävien hallituslaisten puolesta myös lämmin kiitos järjestelytiimiin mukaan tulleille Anna Vuoriolle ja Kira Stenmanille!

Kiittäen, junnuhubbe-tiimi Milja, Rondy, Katri, Anu sekä Anna ja Kira

PS Kuvia Kuvagalleriassa TÄÄLLÄ