RS Majoranin hallitukseen haetaan jäseniä

9.9.2019

Kuva Maiju Kaarsalo-Koskela

Toivomme tietoa kiinnostuksestasi hallitustoimintaan heti kun mahdollista

Toivoimme tietoa kiinnostuksestasi hallitustoimintaan alunperin sunnuntaihin 8. syyskuuta 2019 mennessä, mutta voit kertoa siitä vieläkin, mahdollisimman nopeasti.

RS Majoranin hallitukseen haetaan jäseniä

Oletko sinä seuratoiminnasta kiinnostunut yli 18-vuotias tai junioritoimikunnasta innostunut 15-18-vuotias juniori? We want you! RS Majoran etsii sekä hallitukseen että junioritoimikuntaan uusia jäseniä! Pitkän hallitusrupeaman tehneitä seura-aktiiveja on siirtymässä sivuun. Lisävoimia tarvitaan, jotta seuran toiminta jatkuu.

Moni Majoranin tämän hetken seura-aktiivi on kuluvan vuoden jälkeen jäämässä pois toiminnasta. Jotta seura voi jatkaa toimintaansa, kaipaamme joukkoomme aktiivisia majoranilaisia, jotka ovat innostuneita pyörittämään seuratoimintaa hallituksesta tai junioritoimikunnasta käsin. Ei hätää, sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta yhdistyksistä tai seuroista, eikä sinulla tarvitse olla mitään erityisosaamisaluetta - riittää että olet oma itsesi ja tuot juuri omanlaisesi panostuksen toimintaan!

Mitä se hallituksessa toimiminen sitten tarkoittaa ja vaatii?

Seuran hallitukseen liittyäkseen täytyy olla yli 18-vuotias ja RS Majoranin jäsen, ei muuta! Junioritoimikuntaan pääsevät 15-vuotiaat, siitä lisää alempana.

Kokoukset ja hallituksen kesken viestiminen

Normaali kalenterivuotemme koostuu kuukausittaisista kokouksista (loma-aikoja lukuun ottamatta), mutta jokainen osallistuu omien mahdollisuuksiensa mukaan. Kokouksissa käsiteltyjä asioita jatkamme ja edistämme hallitusporukalla kokousten välissä.

Kilpailut ja tapahtumat

Tapahtumakalenteriimme mahtuu sekä kilpailuja että tapahtumia, näistä tärkeimpinä mainittakoon ponikerholaisten ponilympialaiset, Hubertus-ratsastukset, pikkujoulut ja kevätkauden päättäjäiset. Sekä kisojen että tapahtumien järjestämisvastuut jaetaan aina tasapuolisesti hallituslaisten kesken. Aina välillä kaikille meistä tulee kausia, että aika ei tunnu riittävän kaikkeen ja sekin on ihan ok. Tähän asti ollaan saatu vuorot ja asiat aina sumplittua!

Osaanko minä tarpeeksi liittyäkseni hallitukseen?

No aivan varmasti! Me vanhat hallituslaiset olemme läsnä vuoden loppuun asti ja perehdytämme ilomielin uudet jäsenet toimintaamme, emme jätä uusien asioiden kanssa yksin. Apuja saa tarvittaessa myöhemminkin.

Olemme laatineet myös muistilistan sekä uusien että vanhojen hallituslaisten tueksi, tästäkin on varmasti apua. Hallituksessa toimiminen on tiimityötä ja kaikilla meillä on omat osaamisalueemme, joita hyödynnämme tekemisessämme. Joku on hyvä kirjoittamisessa, kun taas joku on ihan ässä kisapäivien jokapaikan höylänä. Sinunkin supertaitosi varmasti löydetään!

Kuinka pitkäksi aikaa sitoudun, jos nyt haluaisin liittyä?

Seuran hallitukseen liitytään aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Mikäli oma tilanteesi ja fiiliksesi kuitenkin jostain syystä on sellainen, että haluat erota kesken hallituskauden, on sekin aina ollut neuvoteltavissa. Ehkä eniten toiminnastamme kuitenkin kertoo se, että nykyisten hallituslaisten keskuudesta löytyy jäseniä, jotka ovat olleet toiminnassa mukana yli kymmenen vuotta!

Voisinko juuri minä olla uusi junioritoimikuntalainen?

Mikäli olet 15-18-vuotias juniori, joka on innostunut järjestämään tapahtumia ja muita aktiviteetteja junioreillemme, olet juuri se, ketä me etsimme! Junioritoimikuntalaiset toimivat hallituksen ulkopuolella, mutta täysi-ikäistyttyään heillä on mahdollisuus hypätä hallituksen riveihin. Muistathan kuitenkin, että alaikäisellä junioritoimikuntalaisella tulee olla vanhemman suostumus liittymiselle.

Junnutoimikuntalaisilta toivoisimme apuja mm. ponilympialaisten ja juniori-Hubertuksen järjestelyihin sekä mikä tärkeintä, haluamme kuulla muiden junioreiden mielipiteitä kauttanne. Junnutoimikunta toimii siis niin sanottuna äänitorvena nuoremille majoranilaisille. Junioritoimikunta on mahtava seuratoiminnan näköalapaikka ja helppo tapa päästä mukaan toimintaan sekä tuomaan junioreiden ääntä kuuluviin.

Syyskokous, jossa valitaan uusia jäseniä poisjäävien tilalle, pidetään alustavasti keskiviikkona 2.10.2019, lisätietoja tulossa. Toivomme tietoa kiinnostuksestasi hallitustoimintaan kuitenkin jo reilusti sitä ennen, sunnuntaihin 8. syyskuuta 2019 mennessä!

Heräsikö sinulla kysymyksiä liittyen hallitustoimintaan tai junioritoimikuntaan? Ole rohkeasti yhteydessä nykyisiin hallituslaisiin ja jutellaan miten juuri sinä voisit olla tärkeä osa seuraamme! :) Voit myös laittaa nettisivuilta löytyvän lomakkeen kautta lisäkysymyksiä tai ilmaista kiinnostuksesi, lomake löytyy TÄÄLTÄ. Hallituslaisten yhteystiedot löydät sekä seuran ilmoitustaululta ja täältä. Lisätietoja voit kysyä esimeriksi Anu Helomaalta (puh. 040 592 2929, anu.helomaa@iki.fi)

Tervetuloa mukaan seuratoimintaan!

Terveisin,