Kvaalaussääntöjä päivitetty, uusi kvaalauskausi alkaa mestaruuskisoista

26.5.2018

Liitteenä uusitut kvaalaussäännöt, uusi kvaalauskausi alkaa seuramestaruuskisoista 27.5.2018. Jatkossa ryhmäkoululuokista tai 50 cm esteluokasta ei enää kvaalaa. Kilpailuosallistumisten määrä vaikuttaa silloin, jos kvaalanneita on "liikaa", ratsut eivät mestaruuskisoissa riitä, kilpailijoiden määrää voidaan rajata.

Seuraavassa kohtia, joita edellisiin kvaalaussääntöihin verrattuna on otettu tekstistä pois.

Kvaalaaminen kouluratsastuksessa

Alle 16-vuotiaat poniratsastajat

Sijoitus (ruusukesija) minkä tahansa tasoisessa ryhmäkoululuokassa ja lisäksi hyväksytty tulos (yli 50%) Helppo C tai vaikeammassa yksilöluokassa.

Juniorit

Sijoitus (ruusukesija) Helppo B/A tasoisessa ryhmäkoululuokassa ja lisäksi hyväksytty tulos (yli 50%) Helppo B tai vaikeammassa yksilöluokassa.

Seniorit

Sijoitus (ruusukesija) Helppo B/A –tasoisessa ryhmäkoululuokassa ja lisäksi hyväksytty tulos (yli 50%) senioreille avoimesta yksilöluokassa (kuitenkin tasoltaan Helppo B/A).

Kvaalaaminen esteratastuksessa

Alle 16-vuotiaat poniratsastajat

Sijoitus kolmen (3) parhaan poniratsastajan joukkoon hyväksytyllä tuloksella 50 cm esteluokassa ja lisäksi hyväksytty tulos (enintään 8 vp) 70 cm tai korkeammassa luokassa.

• Kvaalaaussäännöt 2018.pdf (332 kB)
    24.5.2018 päivitetyt kvaalaussäännöt. Kvaalauskausi alkaa seuramestaruuskisoista 27.5.2018. Jatkossa ryhmäkoululuokista tai 50 cm esteluokasta ei enää kvaalaa. Kilpailuosallistumisten määrä vaikuttaa silloin, jos kvaalanneita on "liikaa", ratsut eivät mestaruuskisoissa riitä, kilpailijoiden määrää voidaan rajata.