Ponilympialasten tunnelmia

24.5.2018

© Maija Virtanen

Kivaa päivää päästiin viettämään aurinkoisena helatorstaina.

Ponikerholaisten ponilympialaiset järjestettiin helatorstaina 10.5.2018 Leppävaaran tallilla. Ponilympialaisissa kisailtiin joukkueina hevoshenkisten leikkien merkeissä ja opittiin samalla hevosmiestaitoja. Tapahtuma on järjestetty vuodesta 2003 lähtien, tällä kerralla osallistujia oli 23. Tapahtuman järjestivät seuran hallituslaisista Milja Koskela, Teresa Pollari, Jeanette Tinnis, Olivia Koivunen ja Maija Virtanen. Aurinkoisesta kelistä nauttivat myös apulaisponit Hugo ja Triinu.

Ensiksi leikittiin mielipideleikkiä ympyrällä ja kisailtiin ryhmissä rastitehtävillä. Rasteilla piti mm. tunnistaa ponin ruumiinosia ja varusteita, kuten kuolaimia, apuohjia ja suojia sekä tunnistaa virheitä ratsastajan ja ratsun varustuksessa. Osallistujien piti myös vastata tietovisaan. Lopuksi kisailtiin vetosolmuviestissä. Tehtävät ja kysymykset olivat perushoitomerkin ja hoito 1-merkin aihealueelta.

Lopuksi syötiin jäätelöä ja juotiin mehua. Kaikki osallistujat saivat diplomin muistoksi päivästä. Mukana tapahtumia oli seuraamassa myös muutama ponikerholaisten perheenjäsen. Pikkubuffetti avattiin heille välipalaostoksia varten.

Kiitos kaikille kivasta päivästä! :)