Ponikerholaiset tapasivat helatorstaina ponilympialaisissa

1.6.2017

Ponikerholaisten ponilympialaiset järjestettiin helatorstaina 25.5.2017 Leppävaaran tallilla. Ponilympialaisissa kisailtiin joukkueina hevoshenkisten leikkien merkeissä ja opittiin samalla hevosmiestaitoja. Tapahtuma on järjestetty vuodesta 2003 lähtien, tällä kerralla osallistujia oli 16. Tapahtuman järjestivät seuran hallituslaisista Elisa Kankkunen, Milja Koskela, Maija Virtanen ja Iiris Hakaste. Aurinkoisesta kelistä nauttivat myös monta kertaa ponilympialaisiin osallistuneet apulaisponit Hugo ja Doris.

Ensiksi leikittiin mielipideleikkiä ympyrällä, sen jälkeen kisailtiin ryhmissä vetosolmuviestissä, jonka jälkeen oli vuorossa rastitehtävät. Rasteilla piti mm. tunnistaa ponin ruumiinosia ja varusteita, nimetä kuolaimia, apuohjia, värejä ja merkkejä sekä tunnistaa virheitä suitsituksessa, satuloinnissa ja laiteluissa pinteleissä. Osallistujien piti myös vastata tietovisan oikein/väärin –kysymyksiin. Tehtävät ja kysymykset olivat perushoitomerkin ja hoito 1-merkin aihealueelta.

Lopuksi syötiin jäätelöä ja juotiin mehua. Kaikki osallistujat saivat diplomin muistoksi päivästä. Mukana tapahtumia oli seuraamassa myös muutama ponikerholaisten perheenjäsen. Pikkubuffetti avattiin heille välipalaostoksia varten.