Seniorihubertusta vietettiin kauniissa syysmaisemassa

Hevosen malja! Kuva: Maija Virtanen
Ratsastuskilpailun palkintojenjako.
Ratsastuskilpailun palkintojenjako. Kuva: Maija Virtanen

Palkitsimme vuoden ahkerimmat majoranilaiset sekä tietysti tuttuun tapaan leikkimielisen ratsastuskisan voittajat!

Hubertusratsastusta päästiin viettämään hieman pilvisessä, mutta ihanan värikkäissä syysmaisemissa tuttuun tapaan niin maastossa kuin kentälläkin lauantaina 24.9.2016. Heidi- ja Tuija-opettajien vetämän maasto-osuuden jälkeen kentällä kisailtiin juniorihubertuksestakin jo tutuksi tullut uudenaikainen viisinottelu.

Lajeina oli tarkkuusammuntaa (harjojen heittelyä ämpäriin), uintia (hitain laukkakierros), voimistelua (jumppaliikkeitä eri askellajeissa hevosen selässä) ja esterata (pujottelua ja pieni este).

Uudenaikainen viisinottelu ratsastettiin nelihenkisillä joukkueilla, joissa jokainen ratsukko suoritti oman osuutensa radasta. Voittavassa joukkueessa ratsastivat Anu Helomaa - Osborne, Sari Nurmi - Cabu, Mia Rautava - Victor ja Elina Avela - Bono.

Juhlassa palkittiin myös vuoden ahkerimmat seniori-majoranilaiset. Seuran tapahtumissa eniten tänä vuonna avustaneet olivat Susanna Salmio, Sini Ollikainen, Jaana Nikkola sekä Eva Nurminen.

Vuoden ahkerimmat saivat palkinnoksi stipendin sekä kisojen lähtömaksualennuksen, joka oikeuttaa saamaan yhden kisamaksun puoleen hintaan. Koska Eva ei ratsasta enää Leppävaarassa ja silti käy meitä ahkerasti auttamassa, hän sai lahjaksi buffettilahjakortin.

Samoin ratsastuskilpailussa mukana olleet, sekä ykkös- että kakkossijoille päätyneet joukkueet, palkittiin pienillä ruoka- ja juomalahjakorteilla.

Illallisen oli loihtinut jo aikaisemmilta vuosilta tutuksi tullut Petri Rauha (Kitchen Consulting). Menu koostui maukkaista alkupalasalaateista: rucola-artisokkaa ja thaimaalaista katkarapu-nuudelisalaattia. Pääruokana tarjoiltiin kanaa tummassa siiderikastikkeessa särö-vihannesten kera ja jälkiruoka oli syksyinen omena-kaurapaistos.

Illan aikana muisteltiin tallissa asustelevia ja jo edesmenneitä hevosia ja poneja, tuttuun tapaan hevosen maljan kautta. Illan aikana testattiin myös paikallaolleiden hoksottimia ja tietoja perinteisessä Hubbevisassa, leikittiin kirjeleikkiä sekä saimme kuulla Majorania tallin ulkopuolella edustavien ratsukoiden kuulumisia.

Haluamme kiittää kaikkia paikalla olleita mukavasta ja tunnelmallisesta illasta! Kiitos myös kaikille vuoden aikana ahkeroineille seuran jäsenille - teidän ansiostanne näitä tilaisuuksia järjestetään.

Kiittäen,

Majoran-hallitus