Leppävaaran ratsastuskoulun SRL-jäsenys on palautunut

17.6.2016

Leppävaaran ratsastuskoulun SRL-jäsenyys on palautunut (16.6.2016)

Leppävaaran ratsastuskoulun jäsenyys Suomen Ratsastajainliiton (SRL) jäsentallina on palautunut. Asia vahvistettiin SRL:n hallituksen kokouksessa 15.6.2016.

Jäsenyys oli tauolla seura- ja tallipalveluiden johtoryhmän esityksestä 17.4.2015 lähtien. Kaikkien hevosten jokapäiväinen tarhaus oli kriteeri, mikä ei kirjaimellisesti täyttynyt ja tämän vuoksi hallitus teki päätöksen.

Erottamiseen johtaneet puutteet korjattiin välittömästi, jo ennen viime huhtikuisen päätöksen voimaantuloa. Jäsenyyden palautumista toivottiin ja odotettiin nopeasti, mutta päätös saatiin vasta vuodenvaihteessa uusiutuneen seura- ja tallipalveluiden johtoryhmän toiminnan kunnolla käynnistyttyä.

Leppävaaran ratsastuskoululla on erinomaiset puitteet laadukkaalle hevosharrastamiselle ja Ratsastusseura Majoranilla huippuympäristö toimia. Yrittäjät ovat tehneet viime vuosien aikana useita mittavia parannuksia jo valmiiksi erittäin toimivaan ympäristöön: Sekä kenttien että maneesin pohjat on uusittu ja niitä huolletaan säännöllisesti. Pohjien lisäksi valaistusta on lisätty sekä kentille että maneesiin.

Talliremontti on valmistui viime keväänä ja kaikki loput ponipilttuut muutettin karsinoiksi. Hevosten hyvinvointiin satsataan, siisteyteen ja järjestelmällisyyteen kiinnitetään erityistä huomiota, tavarat ovat paikallaan ja asiat tehdään täsmällisesti. Myös ratsastajilla ja hoitajilla ovat omat, viihtyisät tilansa tallilla. Opetus ja ratsut ovat laadukkaita.

Nyt kun ratsastuskoulun SRL-jäsenyys palautuu, myös Green Cardin lunastaminen on jälleen mahdollista.