Majoran-viikko ratsastuskoululla maanantaista perjantaihin 29.2.-4.3.2016

3.3.2016

Viimeinen ilta edessä, tule tsekkaamaan varustekirppiksen ja buffan annit!

Ratsastusseura Majoran järjestää Majoran-viikon Leppävaaran ratsastuskoulun After-ridingissa (alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa) maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Hallitusväkeä on paikalla maanantaista perjantaihin klo 17.15-19.15. Toimintaamme voi tuolloin tutustua paitsi kysellen, kuunnellen ja jutellen, myös perehtymällä tekemiimme dokumentteihin. Tämän kaiken voi tehdä pikku-buffetin tarjoiluista nauttien (tuotteet maksullisia, mutta edullisia). Iltojen ohjelmasta lisää tietoa erillisissä dokumenteissa.

Ohjelmassa on:

- Vinkkejä hevosen hoitoon ja hierontaan on tarjolla Majoran-viikon aluksi MAANANTAINA 29.2.2016 klo 17.15-n.17.55 ja klo 18.15-n.18.55 Leppävaaran ratsastuskoululla. Kokoontuminen After ridingssa, alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa, ennen talliin siirtymistä. Ryhmään mahtuu enintään 20 osallistujaa.

Ratsastuskoulun omistaja ja hevoshierontaa opiskellut Hannele Mutikainen antaa vinkkejä, miten omaa hoidokkia tai oman tunnin ratsua kannattaisi hoitaa ja hieroa. Hieronta auttaa hevosta palautumaan ja helpottaa kiristyksiä.

- Kysy Salla-Marilta HEVOSEN KÄYTTÄYTYMISESTÄ. Eläintenkouluttaja ja RS Majoranin hallituksen jäsen Salla-Mari Kostia on paikalla TIISTAINA 1.3. klo 17.15-19.15 After ridingissa (alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa).

Häneltä voi kysyä mieltä askarruttavia asioita vaikkapa oman hoitoponin/-hevosen käsittelystä ja käytöksestä tai yleisemmin jotain hevosen käyttäytymiseen liittyvää. Salla-Mari voi lähteä tapaamaan hoidokkiasi yhdessä kanssasi myös tallin puolelle.

- VINKKEJÄ ESTEIDEN RAKENTAMISEEN kaikille ratsastajille ja hyppäämisestä kiinnostuneille järjestetään Majoran-viikon KESKIVIIKKONA 2.3.2016 klo 18.10-n. 18.55 Leppävaaran ratsastuskoulun After ridingissa, alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa.

Tilaisuudessa käydään läpi sitä, miten esteitä ylipäänsä rakennetaan, kuka sen tekee, koska ratsastajan pitää olla missäkin, jne.  Opastuksen pitää Leppävaaran ratsastuskoulun ratsastuksenopettaja Tuija Rahkamaa.

- YHTEINEN KEPPIHEVOSTEN TEKOILTA kaikille asiasta kiinnostuneille järjestetään Majoran-viikon TORSTAINA 3.3.2016 klo 17.15-19.15 välillä Leppävaaran ratsastuskoulun After ridingissa (alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa).

Illan aikana on tarkoitus jakaa ajatuksia ja kokemuksia keppihevosten tekemiseen liittyen ja myös ainakin aloittaa uusien keppareiden tekeminen. Tarjolla ei ole luentoa, vaan toivotamme kaikki keppareiden tekemisestä kiinnostuneet paikalle jakamaan vinkkejään ja näyttämään taideteoksiaan. Seura tuo paikalle joitakin perusaineksia yksinkertaiseen tekemistä varten (kepin, villasukkia, lankaa, jne.) Jos haluat varmistaa, että saat kepin (niitä on varattu yhteensä 20 kpl), laita nimesi listaan ilmoitustaululla. Voit myös tuoda aineksia muillekin, jos haluat!

- Mahdollisesti kevään seuratuotteen sovitusta ja tilausta. Tuote täsmentyy.

- Hevostavaroiden kirpputori koko Majoran-viikon ajan Afterissa. Ilmoittaudu mukaan!

Varustekirpputori hevosten ja ratsastajien tavaroille järjestetään Majoran-viikon yhteydessä maanantaista perjantaihin 29.2.-4.3.2016.

Kaikki halukkaat voivat tuoda hyväkuntoisia varusteita myyntiin. Myyjien tulee ilmoittautua etukäteen Anu Helomaalle (anu.helomaa@iki.fi, puh. 040 592 2929) tai nettisivujen ilmoittautumislomakkeella viimeistään perjantaina 26.2., kertoa yhteystietonsa ja myös tilinumeronsa (IBAN-muodossa) myyntituottojen tilitystä varten. Häneltä saa myös lisätietoja.

Myyjien tulee hinnoitella tuotteensa itse ja kiinnittää hintatieto tuotteeseen esimerkiksi maalarinteipillä. Jokaiselle myyjälle annetaan tunnistenumero, joka merkitään tuotteeseen hinnan lisäksi. Myytävät tuotteet tulee jättää seuran edustajille mieluusti edeltävänä perjantaina tai viikonloppuna, toki kirppisviikon aikanakin jättö sopii.

Jokaisen myyjän tuotosta vähennetään viisi euroa, joka jää seuralle vaivanpalkkaa. Majoran-viikon aikana myyntiä ja rahaliikennettä hallinnoi seuran hallituksen edustaja. Huolehdithan omien myymättömien tavaroidesi noutamisesta viikon päätteeksi tai sovi siitä järjestäjien kanssa! Myös joku muu valtuuttamasi henkilö voi noutaa tavarasi. Kaikkien tavaroita emme voi säilyttää viikkotolkulla :-D

Majoran-viikon päätyttyä (viimeistään seuraavan viikon alussa) lasketaan kullekin myyjälle kertyneet tulot (maalarinteipit on otettu talteen) ja tuotto toimitetaan myyjälle joko pankkitilille tai käteisellä.

- Tule tutustumaan seuraan ja hallitusväkeen! Mahdollisuus ilmoittautua seuran sähköpostilistalle.

TERVETULOA!

Toivottelee, RS MAJORANIN HALLITUS