Kilpailulupien myöntäminen RS Majoranin jäsenille

22.1.2016

(päivitetty 22.1.2016)

D-KILPAILULUPA (Hinta 30 €)

* Oikeus kilpailla 1- ja 2- tason kilpailuissa sekä 3-5-tason kilpailuissa kutsussa ilmoitetuissa luokissa kaikilla alueilla kaikissa lajeissa.

Ennen D-kilpailuluvan myöntämistä:

1. Ratsastajan kyseisen vuoden jäsenmaksu (juniori-, seniori- tai perhejäsen) tulee olla maksettu ja hänen syntymäaikansa tulee olla merkittynä Sporttirekisterissä.

2. Ratsastajan tulee osoittaa hakemuksessaan olevansa taidoiltaan ja sääntötuntemukseltaan kyseisen  luvan vaatimalla kilpailutasolla.

3. Ratsastajan tulee olla tutustunut kilpailusääntöihin merkittyihin niin kutsuttuihin kvaalisääntöihin, joiden mukaan kilpailijat etenevät tasolta toiselle.

4. Ratsastajan tulee olla tiedustellut hallitukselta tarvetta osallistua sääntökoulutukseen ja -kokeeseen (järjestäjänä seura tai ESRA).

Mikäli ratsastajalla on ollut sama lupa aiemmin, enintään kolme vuotta sitten, ennen D-kilpailuluvan myöntämistä:

2. Ratsastajan tulee olla toimittanut hakemus seuran vastuuhenkilölle.

A-KILPAILULUPA (150 €)

* Oikeus kilpailla kaikilla kilpailutasoilla (1-5) kaikilla alueilla ja kaikissa lajeissa.

Ennen A-kilpailuluvan myöntämistä:

1. Ratsastajan kyseisen vuoden jäsenmaksu (juniori-, seniori- tai perhejäsen) tulee olla maksettu ja hänen syntymäaikansa tulee olla merkittynä Sporttirekisterissä.

2. Ratsastajan tulee olla saavuttanut luvan edellyttämät kvaalit ja esittää vaaditut tulokset hakemuksessaan.

3. Ratsastajan tulee olla tiedustellut hallitukselta tarvetta osallistua sääntökoulutukseen ja -kokeeseen (järjestäjänä seura tai ESRA).

2. Ratsastajan tulee olla toimittanut hakemus seuran vastuuhenkilölle.

E-KILPAILULUPA (0 €)

* Oikeus kilpailla 1-tason kilpailuissa kaikilla alueilla kaikissa lajeissa.

Tätä maksutonta lupaa ei tarvitse anoa seuralta, mutta se pitää olla, jotta voi ilmoittautua kilpailupalveluohjelma KIPAn kautta 1-tason kilpailuun. Ratsastajan tulee olla maksanut kyseisen vuoden jäsenmaksun (juniori-, seniori- tai perhejäsen).  Lisätietoja osoitteessa http://www.ratsastus.fi/ratsastajan_kilpailuluvat

Lisätietoja:

• Kilpailuluvat myönnetään ainoastaan kirjallisen anomuksen perusteella.

• Kilpailuluvat myöntää RS Majoranin hallitus käsiteltyään asian kokouksessaan. Ota käsittelyaika huomioon hakiessasi kilpailulupaa.

• Hakemus tulee toimittaa sähköpostilla osoitteeseen  aino.elina.nurmi@gmail.com sekä sihteeri anu.helomaa@iki.fi.
  • Kun hakemus on hyväksytty, jäsensihteeri toimittaa lupalaskun sähköpostitse.
  • RS Majoran ei maksa myönnettyjä kilpailulupia, vaan ratsastaja vastaa laskun maksamisesta.
  • RS Majoran maksaa taloustilanteensa mukaan jatkossakin kilpailulupia takaisin seuraa edustaville ratsastajille kilpailukauden lopulla. Seura tukee erityisesti niitä, jotka ovat kilpailleet säännöllisesti, edustaneet kunniakkaasti seuraa ja myös menestyneet oman tasonsa ja tavoitteidensa mukaisesti tai ylittäneet ne. Kauden lopulla, lokakuussa, seura toivoo kilpailijoiden kuulumisia kuluneesta kaudesta samoihin sähköpostiosoitteisiin, joihin hakemuskin on laitettu.

Lisätietoja kilpailuihin osallistumiseen liittyvistä määräyksistä saa Suomen Ratsastajainliiton sivuilta osoitteesta http://www.ratsastus.fi/kilpailut/kilpailuluvat sekä RS Majoranin jäsensihteeriltä Elina Nurmelta (aino.elina.nurmi@gmail.com, puh. 040-534 1504).