Tietoa Leppävaaran ratsastuskoulun SRL-jäsenyydestä

18.12.2015

Tilanne päivitetty 18.12.2015

Leppävaaran ratsastuskoulun jäsenyys Suomen Ratsastajainliiton (SRL) jäsentallina on tauolla vuodenvaihteen yli. SRL:n hallitus päätti asiasta seura- ja tallipalveluiden johtoryhmän esityksestä kokouksessaan 17.4.2015. Kaikkien hevosten jokapäiväinen tarhaus oli kriteeri, mikä ei kirjaimellisesti täyttynyt ja tämän vuoksi päätös uuden puheenjohtajan johdolla tehtiin. Edellisen puheenjohtajan mukaan tarhaus oli riittävää.

Erottamiseen johtaneet puutteet on korjattu välittömästi, jo ennen huhtikuisen päätöksen voimaantuloa. Ratsastuskoulun omistajat ja henkilökunta ovat sitoutuneet noudattamaan annettuja ohjeita, hevosia tarhataan päivittäin.

Ratsastuskoulun SRL-jäsenyyden odotettiin palautuvan syksyn tallitarkastuksen jälkeen, mutta näin ei valitettavasti käynyt. Päätös tuli sekä ratsastuskoululle että seuralle yllätyksenä. Seura- ja tallipalveluiden johtoryhmän kokoonpano vaihtuu toimintakauden päättyessä 31.12. ja uusi ryhmä käsittelee asiaa uudelleen ensi vuoden, toimintansa käynnistyttyä.

Leppävaaran ratsastuskoululla on erinomaiset puitteet laadukkaalle hevosharrastamiselle ja Ratsastusseura Majoranilla huippuympäristö toimia. Yrittäjät ovat tehneet viime vuosien aikana useita mittavia parannuksia jo valmiiksi erittäin toimivaan ympäristöön: Sekä kenttien että maneesin pohjat on uusittu ja niitä huolletaan säännöllisesti. Pohjien lisäksi valaistusta on lisätty sekä kentille että maneesiin. Talliremontti on valmistunut tänä keväänä ja kaikki loput ponipilttuut ovat muutettu karsinoiksi. Hevosten hyvinvointiin satsataan, siisteyteen ja järjestelmällisyyteen kiinnitetään erityistä huomiota, tavarat ovat paikallaan ja asiat tehdään täsmällisesti. Myös ratsastajilla ja hoitajilla ovat omat, viihtyisät tilansa tallilla. Opetus ja ratsut ovat laadukkaita.

Jos Leppävaaran ratsastuskoulun asiakas on RS Majoranin jäsen, SRL-jäsenyyden poistumisesta huolimatta vakuutusturva säilyy ennallaan. RS Majoranin jäsenyys SRL:ssä jatkuu normaalisti.

Esimerkiksi Green Cardia vakuutusturvineen ei tässä tilanteessa voida ratsastajille tarjota, sillä sen voi myöntää vain SRL:n jäsentalli, jota Leppävaaran ratsastuskoulu ei siis tällä hetkellä ole. Kun ratsastuskoulun SRL-jäsenyys palautuu, Green Cardin lunastaminen on jälleen mahdollista.