Tutustumisretki lännenratsastukseen lähestyy

23.10.2015

Jokirannan ratsastuskoulun opettaja ja ohjaajamme retkellä, Pirjo Marjanen, on alansa huippu. Kuva Jokirannan ratsastuskoulu.

Retkipäivä on lopulta la 31.10., ilmoittautuminen vain netissä, ilmoittaudu viimeistään sunnuntaina 25.10.!

Lännenratsastuksen näytös ja kokeilua Hyvinkäällä la 31.10. Lähde mukaan! (Huom! Vielä kerran muuttunut ajankohta)

RS Majoran järjestää tutustumisretken lännenratsastukseen Jokirannan ratsastuskoululle Hyvinkäälle. Retkipäivä on lauantai 31.10.2015 klo 15 alkaen. Olemme pahoillamme muutoksista!

Tutustumisretken aluksi lajin ammattilaiset esittelevät All-aroundia, lännenratsastuksen rauhallisempaa alalajia (reining on se vauhdikkaampi liukustoppeineen, jne.). Opettajanamme toimivan All-around –valmentajan Pirjo Marjasen päälaji on trail, jossa tehdään erilaisia puomitehtäviä käynnissä, laukassa ja ravissa on peruutustehtäviä, portin aukaisuja, sillanylityksiä, jne. Lajiesittelyn jälkeen retkeläiset pääsevät itse kokeilemaan lajia ratsastamalla joko puoli tuntia tai tunnin.

Yhteen ryhmään mahtuu kahdeksan ratsastajaa, tarkoituksemme on muodostaa enintään kuusi puolen tunnin ryhmää, osanottajamäärästä riippuen. Osa retkeläisistä voi halutessaan ratsastaa koko tunnin. Jotta retki toteutuu, ilmoittautuneita pitää olla vähintään kahdeksan. Ohjaamisen helpottamiseksi osallistujien tulee olla ratsastustaitoisia, vähintään Helppo C-tasoisia. Jos et ole varma tasostasi, kysythän sitä opettajaltasi.

Ratsastuksen hinta per osallistuja on 20 euroa puoli tuntia, 40 euroa koko tunti. RS kustantaa näytöksen ja bensakulut (lisää myöhemmin tekstissä). Ratsastus tulee maksaa ilmoittautumisen yhteydessä, siis viimeistään sunnuntaina 25.10. seuran tilille Nordeaan FI12 1013 3000 1313 49. Kirjoita viestikenttään osallistujan nimi.

Jokirantaan mennään kootusti henkilöautoilla, RS Majoran maksaa bensakulut (kilometrikorvaus 0,27 euroa / km + 0,01 € / km per lisämatkustaja). Autoja ja kuljettajia tarvitaan, kerrothan onko sinulla mahdollisuus kyytiin ja voitteko ottaa kyytiinne muitakin mukaan. Lähtö Leppävaaran tallilta klo 14. Jos auto saadaan täyteen ilman pysähdystä tallilla, tallin kautta ei toki tarvitse ajaa.

Ratsastusvaatteiden tulee olla puhtaita, jotteivät bakteerit ja mahdolliset taudit siirry. Vaatteet tulee tietenkin pestä myös ennen kuin niitä käyttää jälleen Leppävaarassa.

Lännenratsastusretkelle voi ilmoittautua seuran nettisivuilla, ilmoittautumislomake julkaistaan syyskuussa. Ilmoittautumislomakkeessa kysytään monenlaisia asioita, mm. painoa, pituutta, ratsastustasoa (jotta osaavat Jokirannassa valita sinulle oikean ratsun), mahdollisuutta kyytiin ja yhteystietoja. Pienempien osallistujien pitänee tarkistaa joka tapauksessa osaa tiedoista kotoa, siksi päädyimme vain netti-ilmoittautumiseen. Ilmoittautumisaika päättyy sunnuntaina 25.10. Lisätietoja Anu Helomaalta, puh. 040 592 2929 tai anu.helomaa@iki.fi ja Jokirannasta osoitteesta http://jokirannanratsastuskoulu.fi/ Sivuilta löytyy myös ajo-ohjeet, osoite on Hyyppäräntie 91, 05800 HYVINKÄÄ.

Ilmoittaudu mukaan retkelle TÄÄLLÄ.