Kilpailusääntöjä täsmennettiin raipan ja kannusten käytön osalta

1.6.2015

Säännöt astuvat voimaan heti.

RS Majoran on täsmentänyt kilpailusääntöjä raipan ja kannusten käytön osalta. Taustalla on ajatus, ettei kannuksia ole pakko käyttää ja kisojen valvovan opettajan luvalla raippa voi olla radallakin mukana. Säännöt astuvat voimaan heti.

Kilpailusääntöjen uusi teksti menee seuraavasti:

Normaalitilanteessa koululuokissa raippaa ei saa käyttää kilpailusuorituksen aikana, lukuun ottamatta ryhmäkoululuokkia ja kisojen valvovan opettajan antamaa poikkeuslupaa. Lämmittelyssä raippaa saa käyttää, mutta se pitää jättää pois verryttelyalueelta poistuttaessa.

Kisojen valvovan opettajan poikkeusluvalla ratsastaja voi käyttää raippaa kisaradalla myös yksilöluokissa. Keskustele opettajan kanssa asiasta. Päätös raipan mukanaolosta voidaan opettajan luvalla tehdä myös vasta kisaverryttelyn aikana, vasta ennen kisaradalle menoa. Ratsastajalla tulee olla käsineet, mutta kannusten käyttäminen on vapaaehtoista. Seuramestaruuskisoissa säännöt pysyvät ennallaan eli ratsastajalla tulee olla kannukset, muttei raippaa.

Liitteet