Valtakunnalliset hevostaitokilpailut Suonenjoella 16.5.

10.4.2015

Jos olet kiinnostunut osallistumaan näihin 16.5. käytäviin kisoihin, ota pikaisesti yhteyttä Anuun, anu.helomaa@iki.fi tai 040 592 2929.

Valtakunnallinen hevostaitomestaruuskilpailu järjestetään Suonenjoella Vanhamäen hyvinvointikeskuksessa lauantaina 16.5.2015.

Kilpailu on avoin junioreille kahdessa sarjassa: 12-vuotiaat ja nuoremmat sekä 13-18-vuotiaat.

Lisätietoja hevostaitokilpailuista ja esimerkkitehtäviä löytyy Hevostaitokilpailusäännöissä www.ratsastus.fi/kilpailusaannot Tervemenoa kisaamaan!

Huom! Jos olet kiinnostunut osallistumisesta, ota pikaisesti yhteys Anuun (anu.helomaa@iki.fi tai 040 592 2929)!

**********'

KILPAILUKUTSU

Valtakunnallinen Hevostaitomestaruus 2015

Tervetuloa Suomen Ratsastajainliiton ja Suonenjoen Vasama Riders ry:n järjestämään Valtakunnalliseen Hevostaitomestaruuskilpailuun Suonenjoelle, Vanhamäen tallille, lauantaina 16.5.2015 alkaen klo 11.00.

SARJA I

Avoin kaikille vuonna 2003 ja sen jälkeen syntyneille. Alaikärajaksi suositellaan 10 vuotta.

Taitotaso: Perushoitomerkki ja Hoito I -merkki tai vastaavat tiedot ja taidot.

SARJA II

Avoin kaikille vuonna 1997–2002 syntyneille. Taitotaso: Perushoitomerkki, Hoito I ja Hoito II -merkit, Lääkintä- ja Ruokintamerkki tai vastaavat tiedot ja taidot.

LISÄKSI JOUKKUEKILPAILU:

Joukkueeseen kuuluu kolme kilpailijaa, jotka edustavat samaa ratsastusseuraa, 4H-liiton jäsenyhdistystä tai Suomen Hippoksen ravikerhoa. Kilpailijoiden tulee osallistua eri sarjoihin.

Molempiin sarjoihin kuuluu teoriakoe ja käytännönkoe. Teoriakokeiden kysymykset ja käytännön kokeiden tehtävät pohjautuvat SRL:n julkaisemaan Hevostaito-oppaaseen (versio 2013), mutta voivat olla myös oppaan ulkopuolelta.

ERITYISMÄÄRÄYKSET:

1. Sitovat ilmoittautumiset kirjallisesti viimeistään 26.4.2015 mennessä osoitteeseen vanhamaentalli@gmail.com.

Ilmoittautumisen yhteydessä on mainittava kilpailijan nimi, osoite, puhelinnumero, syntymäaika,seura sekä sarja, johon osallistuu. Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä myös mahdolliset erityisruokavaliot. Mikäli kilpailijat osallistuvat joukkuekilpailuun, heidän tulee ilmoittaa koko joukkueen kokoonpano sekä joukkueen yhteyshenkilö ja hänen puhelinnumeronsa ilmoittautumisen yhteydessä.

Jos kilpailija tarvitsee avustajan teoriakokeeseen tai henkilökohtaisen avustajan mukaansa tehtäväradalle, siitä tulee kertoa ilmoittautumisen yhteydessä.

2. Kilpailijan tulee olla Suomen Ratsastajainliiton jäsen SRL:on kuuluvan ratsastusseuran henkilötai perhejäsenyyden kautta. Lisäksi kilpailuun voivat osallistua Suomen 4H-liiton jäsenyhdistyksen ja Suomen Hippoksen nuorisoravikerhojen jäsenet.

3. Kilpailija ei tarvitse kilpailulupaa.

4. Kilpailuissa noudatetaan Suomen Ratsastajainliiton 1.1.2013 voimaan astuneita Hevostaitokilpailusääntöjä. Säännöt löytyvät SRL:n internetsivujen www.ratsastus.fi Materiaalitosiosta.

5. Kilpailusuorituksen aikana kilpailijalla ei saa olla Hevostaitokansiota/-opasta mukana. Kännyköiden käyttö on kielletty kilpailijoilta koko kilpailusuorituksen ajan. Kilpailusuoritus alkaa teoriakokeella ja päättyy kilpailijan palauttaessa kilpailunnumeronsa kansliaan.

6. Osallistumismaksu on 20 euroa, joka maksetaan käteisellä ja tasarahalla. Osallistumismaksu sisältää ruokailun sekä kilpailijoille t-paidan.

7. Mikäli ilmoittautunut kilpailija jättää saapumatta kilpailuihin ilman pätevää syytä, peritään jälkikäteen puolet osallistumismaksusta.

8. Palkintoina jaetaan kolmelle parhaalle mitalit, sijoittuneille ruusukkeet ja esinepalkinnot. Kaikki osallistujat saavat diplomit. Joukkuekilpailun kolmelle parhaalle joukkueelle jaetaan mitalit ja ruusukkeet. Lisäksi kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan esinepalkintoja.

9. Kilpailujen johtajana toimii Celina Virtanen ja päätuomarina Jaana Seppänen.

10. Kilpailupaikalla on erilaisia majoitusvaihtoehtoja: Leirimajoitus (15€/yö) ja hotellimajoitus (30€/yö), tiedustelut Sari Granander 050-463 2115, sari.granander@vanhamaki.fi

11. Järjestäjä pidättää itsellään oikeudet muutoksiin.

12. Kilpailutiedustelut: Celina Virtanen (050-550 2566, vanhamaentalli@gmail.com). Lisätietoja hevostaitokilpailusta yleisesti SRL/Emmi Kupiainen (emmi.kupiainen@ratsastus.fi, 045 122 5772).

13. Kilpailupaikkana toimii Vanhamäen tallin talli ja maneesialue, Vanhamäentie 122, 77600 SUONENJOKI

TERVETULOA KILPAILEMAAN HEVOSTAIDOISTA!

SUOMEN RATSASTAJAINLIITTO RY JA SUONENJOEN VASAMA RIDERS RY