Afterista löydät Majoran-viikon aikana tiedon, kuka on helmikuun ahkera!

13.2.2015

Elisa Kankkunen ja Jeanette Tinnis Majoran-viikolla 2014 myymässä herkkuja. Kuva Hanna Kanerva.

Majoran-viikko ratsastuskoululla ma-pe 2.-6.3.2015. Ohjelmassa opastusta kuntoonlaittoon, kirpputori, jäsenkysely, seuratuote näytillä ja ahkeruus-teeman pohtimista.

Ratsastusseura Majoran järjestää Majoran-viikon Leppävaaran ratsastuskoulun After-ridingissa (alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa) maaliskuun alussa. Hallitusväkeä on paikalla maanantaista perjantaihin klo 17.15-19.15. Toimintaamme voi tuolloin tutustua paitsi kysellen, kuunnellen ja jutellen, myös perehtymällä tekemiimme dokumentteihin. Tämän kaiken voi tehdä pikku-buffetin tarjoiluista nauttien (tuotteet maksullisia, mutta edullisia).

Ohjelmassa on:

- Vanhempainilta ratsastavien lasten vanhemmille MAANANTAINA klo 18.05- n.18.55 (alkeistunnin aikana) Leppävaaran ratsastuskoulun After ridingissa, alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa.

Tilaisuudessa RS Majoranin hallituslaiset kertovat seuran ja ratsastuskoulun tehtävistä, mitä uusilta harrastajilta ja heidän vanhemmiltaan odotetaan.

Pyrimme kertomaan niistä asioista, jotka yleensä ratsastusharrastuksen parissa aloittaneita perheitä mietityttää ja vastaamaan kysymyksiin, esim. millaisia varusteita lapseni tarvitsee, mihin kellonaikaan tallille kannattaa tulla, miten ja keneltä tallilla saa apua ja mitä muuta tallilla tapahtuu ratsastustuntien lisäksi. Ja vastaamme tietenkin kysymyksiin.

- Ratsastuskoulun omistaja ja alaa opiskellut Hannele Mutikainen kertoo ja näyttää hevoshieronnan perusteita MAANANTAINA klo 17.15 ja klo 18.15 (kaksi eri ryhmää). Kokoontuminen After ridingssa, alatallin yhteydessä olevassa oleskelutilassa, ennen talliin siirtymistä. Ryhmään mahtuu enintään 20 osallistujaa.

Ratsastuskouluratsulla on monta erilaista ratsastajaa, jotka pyytävät ratsultaan eri tavalla eri asioita. Hevoselle kuten ihmisellekin hieronta auttaa palautumaan ja helpottaa kiristyksiä. Se voi myös olla mukavaa yhdessäoloa tutun ihmisen kanssa, pientä arjen luksusta.

Ratsastuskoulun omistaja ja alaa opiskellut Hannele Mutikainen kertoo ja näyttää hevoshieronnan perusteista, mitä alaa opiskelemattoman kannattaa hoidokilleen tehdä tai mitä ei ainakaan kannata tehdä.

- Eläintenkouluttaja Salla-Mari Kostian pitämä  opastus hevosystävällisestä kuntoon laitosta PERJANTAINA 6.3. klo 17.15-18 ja klo 18.15-19 (kaksi eri ryhmää) Afterissa ja tallissa.

Kostia kertoo ja näyttää, mitä on hevosystävällinen varustaminen ja kuntoon laitto: miten varustetaan hevonen niin, että sille aiheutuu siitä mahdollisimman vähän stressiä ja miten voidaan välttää ei-toivottua käyttäytymistä varustamiseen aikana. Hän kertoo myös, kuinka voidaan muokata jo syntyneitä ei-toivottuja käyttäytymismalleja kuntoon laittamisen aikana.

- Kevään seuratuotteen tilausmahdollisuus. Tuote täsmentyy.

- Hevostavaroiden kirpputori koko Majoran-viikon ajan Afterissa

Varustekirpputori hevosten ja ratsastajien tavaroille järjestetään Majoran-viikon yhteydessä maanantaista perjantaihin 2.-6.3.2015.

Kaikki halukkaat voivat tuoda hyväkuntoisia varusteita myyntiin. Myyjien tulee ilmoittautua etukäteen Anu Helomaalle (anu.helomaa@iki.fi, puh. 040 592 2929) viimeistään perjantaina 27.2., kertoa yhteystietonsa ja myös tilinumeronsa (IBAN-muodossa) myyntituottojen tilitystä varten. Häneltä saa myös lisätietoja.

Myyjien tulee hinnoitella tuotteensa itse ja kiinnittää hintatieto tuotteeseen esimerkiksi maalarinteipillä. Jokaiselle myyjälle annetaan tunnistenumero, joka merkitään tuotteeseen hinnan lisäksi. Myytävät tuotteet tulee jättää seuran edustajille viimeistään lauantaina 28.2.

Jokaisen myyjän tuotosta vähennetään viisi euroa, joka jää seuralle vaivanpalkkaa. Majoran-viikon aikana myyntiä ja rahaliikennettä hallinnoi seuran hallituksen edustaja. Huolehdithan omien myymättömien tavaroidesi noutamisesta viikon päätteeksi tai sovi siitä järjestäjien kanssa! Myös joku muu valtuuttamasi henkilö voi noutaa tavarasi. Kaikkien tavaroita emme voi säilyttää viikkotolkulla 

Majoran-viikon päätyttyä (viimeistään seuraavan viikon alussa) lasketaan kullekin myyjälle kertyneet tulot (maalarinteipit on otettu talteen) ja tuotto toimitetaan myyjälle joko pankkitilille tai käteisellä.

- Ajatuksia ahkeruudesta: Hevosharrastus ei ole laiskojen laji. Mitä ahkeruus hevoshommissa tarkoittaa? Kirjoita ajatuksiasi ylös aiheeseen liittyen Afterissa viikon aikana!

- Tule tutustumaan seuraan! Mahdollisuus ilmoittautua seuran sähköpostilistalle ja vastata jäsenkyselyyn.

TERVETULOA!

Toivottelee, RS MAJORANIN HALLITUS