Varsat hurmasivat Ypäjän Avointen ovien päivässä

8.2.2015

Kesällä 2014 syntyneet Ypäjän varsat Avointen ovien päivän esityksessä. Kuva Anu Helomaa.
Yhteiskuva retkeläisistä (melkein kaikista), kuva Anu Helomaa.

Seurojen yhteiskuljetuksessa tapahtumaan lähti 18 henkeä.

RS Majoran järjesti tutustustumisretken Ypäjän Hevosopiston Avointen ovien päivään lauantaina 7.2.2015. Retkellä oli mukana väkeä myös Kauniaisten Ratsastajista ja Ratsastusseura Primuksesta sekä muutama muu näiden seurojen ulkopuolelta, yhteensä 18 henkeä.

Matkaan lähdettiin jo aamukahdeksan jälkeen, kotona oltiin kuuden maissa. Ensimmäisenä ohjelmanumerona Ypäjällä ihasteltiin oppilaiden ja opettajien yhteistyössä koostamaa näytöstä, jossa nähtiin opetushevosia sekä opistolta että ratsastuskoulusta, koulu- ja estetykkejä, vikellys- ja harrastehevosia, ravureita ja voi niin ihania varsoja. Esityksen kruunasi katrilli.

Päivän aikana retkeläiset ehtivät tutustua toimintaan talleissa, oriasemalla, kengityspajassa, klinikalla, majoitustiloissa, opistoruokalassa, eri maneeseissa, kurkistaa kirpputorin tarjonnan ja ratsastuskoulunkin otukset ja tilat. Joukon pienin kokeili myös paikallisten ratsujen kyytiä talutusratsastuksen merkeissä, rekiajelusta myöhästyimme.

Talleilla erityistä huomiota saivat näytöksessäkin ihastuttaneet varsat sekä presidentti Halosen nimikkoheppa Tarja sekä oriaseman näyttävät oriit Lorenzon johdolla. Retkestä erityisen tekivät omat tutorit, Hevosopistolla opiskeleva leppävaaralainen Eerika Aartoaho ja peikkiläinen Hannele Tarvainen.

Osallistujat maksoivat osan retken kustannuksista, järjestävät seurat osan. Kiitos kaikille osallistuneille mukavasta päivästä! Kuvia löytyy Kuvagalleriasta. Jos sinulle tarttui kivoja fotoja retkeltä ja haluat jakaa niitä muillekin, laita ne osoitteeseen anu.helomaa@iki.fi, niin päivitämme niitä Majoranin internetsivuille.