Ypäjän Hevosopiston Avointen ovien päivän retki la 7.2. toteutuu

25.1.2015

Mukaan voi ilmoittautua vielä!

RS Majoranin, Primus-seuran ja Kauniaisten Ratsastajien yhteisretki Ypäjän Avointen ovien päivään lauantaina 7.2.2015 toteutuu!

Joitakin osallistumismaksuja vielä puuttuu, sen voi maksaa RS Majoranin tilille Nordeaan FI12 1013 3000 1313 49. Jos olet jonkun järjestävän seuran jäsen, kyydin hinta on 25 euroa, jos et ole jäsen, pyydämme 35 euroa. Seuran jäsenet ovat vakuutettuja koko matkan ajan SRL:n kautta. Ei-jäsenet ovat vakuutettuja SRL:n kautta vain itse tapahtumassa.

Retken aikataulu on myös tarkentunut. Koska Avointen ovien päivä alkaa klo 11 opettajien ja oppilaiden näytöksellä, meidän kannattaa olla perillä Ypäjällä reilusti ennen yhtätoista. Lähdemme matkaan Leppävaaran ratsastuskoululta klo 8.15. Sen jälkeen noudamme retkeläisiä Kauniaisten Ratsastuskeskuksesta Kauniaisista ennen kuin jatkamme Ypäjän suuntaan. Oletamme, että majoranilaiset nousevat kyytiin Leppävaaran ratsastuskoululta, KRG:n väki Kauniaisista. Jos haluat tulla kyytiin juuri siltä toiselta tallilta, kerrothan siitä Anulle (yhteystiedot lopussa)!

Näytöksen jälkeen oppilaitoksen ovet ovat avoinna talleissa, kengityspajassa, valjasverstaalla, klinikalla, museolla ja muissa tiloissa. Opiskeluinfo syventää Ypäjällä opiskelusta kiinnostuneiden tietoja. Tapahtumapäivään kuuluu myös monenlaista koko perheen ohjelmaa: talutusratsastusta, rekiajelua, hevosten harjausta ja hevostarvikkeiden kirpputori. Hevosopistosta meille kertoo ja paikkoja näyttää siellä opiskeleva majoranilainen Eerika Aartoaho.

Kotimatkalle lähdemme viimeistään klo 16 ja Kauniaisissa / Espoossa olemme kuuden maissa. Sovitaan tarkka lähtöaika paluumatkalle yhdessä. Katsotaan, kuinka pitkäksi aikaa riittää katsottavaa.

Alaikäisiltä tarvitsemme lupalapun huoltajan allekirjoittamana, se pitää täyttää ennen bussiin nousemista (löytyy seuran internetsivuilta ja ilmoitustaululta). Sähköpostiviesti vanhemmalta toimittaa myös saman asian, kunhan se sisältää retkelle lähtijän koko nimen, vanhemman yhteystiedot ja jonkun lauseen siitä, että lupa on myönnetty :-D

Mukaan kannattaa ottaa kelinmukaista vaatetta (ollaan sekä sisällä että ulkona) sekä eväitä ja/tai rahaa ruokaan (alueella hyvät palvelut) ja käteistä muutenkin on hyvä olla mukana. Tapahtumaan ei ole pääsymaksua, mutta alueella on mm. hevostarvikkeiden kirpputori eli käteistä kannattaa olla mukana. Lisätietoja http://www.hevospiosto.fi Seura maksaa osan matkan kustannuksista. Bussissa ja kisapaikalla on mukana valvovana aikuisena Anu Helomaa (040 592 2929, anu.helomaa@iki.fi), ota numero talteen!

Mukaan voi ilmoittautua edelleen, retkeä edeltävään päivään asti. Ilmoittaudu nettisivujen lomakkeen kautta tai suoraan Anulle.