Pikkujoulutunnelmissa luovutettiin pronssiset ansiomerkit

1.12.2014

Vuoden 2014 pikkujouluissa luovutettiin pronssiset ansiomerkit Leena Silfverberg-Issakaiselle (vas.), Maija Virtaselle ja Camilla Fyhrqvist-Kokkoselle.

Merkkisuoritukset ja palkinnot ovat noudettavissa toimistosta maanantai-illasta lähtien.

Lauantaina 29. marraskuuta 2014 vietettiin RS Majoranin pikkujouluja tutusti Laaksolahden monitoimitalolla. Tapahtuma oli juhlavuoden kunniaksi poikkeuksellisesti avoin myös ei-jäsenille ja paikalla olikin ennätykselliset 125 henkeä.

Menneiltä toimintavuosilta mukana olivat mm. Jarna ja Juha Tanskanen lapsineen sekä Leena Silfverberg-Issakainen ja Maarit Seitsonen. Tarjolla oli riisipuuroa ja muuta jouluista naposteltavaa sekä palkitsemisia, perinteinen näytelmä ja tietenkin myös joulupukin vierailu.

Juhlassa oli myös erityinen lisä, sillä RS Majoran täytti tänä vuonna 25 vuotta ja juhlavuoden kunniaksi juhlassa jaettiin kolme pronssista ansiomerkkiä. Suomen Ratsastajainliitto ry:n hallitus myönsi ne kokouksessaan 25.10.2014 RS Majoranin anomuksesta Leena Silvferberg-Issakaiselle, Maija Virtaselle ja Camilla Fyhrqvist-Kokkoselle. Pronssinen ansiomerkki voidaan myöntää henkilölle, joka on toiminnallaan tai toimenpiteillään huomattavasti tukenut liiton jäsenyhdistyksen työtä vähintään viiden vuoden ajan.

RS Majoranissa pronssinen ansiomerkki on luovutettu tätä ennen vuonna 2002 Tuula Heinoselle ja Anu Leppilammelle. Majoranilaisia, jotka ovat olleet hallitustoiminnassa tai hallituksen ulkopuolella mukana vähintään viisi vuotta, on juhlavuoden lopussa teemaan sopivasti täsmälleen 25.

Tilaisuudessa jaettiin myös hoito- ja ratsastusmerkit niitä vuoden 2014 aikana suorittaneille, palkittiin Majoran Cupin voittajat sekä jaettiin stipendit (yksityistunti Leppävaaran ratsastuskoululla) ratsastuksenopettajien valitsemille oppilaille ja RS Majoranin jäsenille. Opettajien stipendiaatit olivat vuonna 2014 Rauno Granath, Saija Jalonen, Teresa Paatero ja Katri Kairimo.

Jos olet tehnyt merkkisuorituksia vuoden 2014 aikana, mutta et ole Majoranin jäsen, lue lisää http://ratsastusseuramajoran.sporttisaitti.com/seura/merkkisuoritukset/

Pikkujouluissa palkittiin ensimmäistä kertaa myös ahkerimmat taluttajat. Taluttajien löytäminen alkeis- ja minitunneille on ollut viime aikoina todella haastavaa, siksi myös seura on päättänyt osallistua talkoisiin. Näissä pikkujouluissa palkittiin viisi taluttajaa kultaisilla, vihreänauhaisilla mitaleilla, joissa on kaiverrus MESTARITALUTTAJA 2014. Ensimmäiset mitalit saivat Nelly Anteroinen, Vivianne Homanen, Suvi Karanta, Milja Koskela ja Laura Soini. Seuraavina vuosina mitaleja jaetaan aina kolme päättäjäisissä ja kolme pikkujouluissa. Opettajat nimeävät palkintojen saajat.

Majoran Cupin voitto jaettiin Hanzin ja Susannan kesken

Majoran Cup-pisteitä keräsi vuoden 2014 aikana 56 ratsastajaa. Majoran Cupin voittopokaali ojennettiin kahdelle tasapisteisiin päätyneelle kestomenestyjälle, Hanna Kanervalle ja Susanna Salmiolle. Susannalle voitto Majoran Cupissa oli kahdeksas, Hannalle toinen. Sofia Sinisalmi oli cupin kolmas. Neljänneksi sijoittuneelle Katri Kairimolle annettiin kannustuspalkinto valtavasta kehityksestään kisataipaleensa alussa.

Hanna Kanervan vakiratsu Silver voitti ponien Majoran Cupin. Toiseksi tuli kestomenestyjä Bruno, kolmannen sijan jakoivat Zack ja Spot. Hevosten ykkönen oli Victor ennen Rasmusta ja Cabua. Majoran Cupin parhaat saivat palkinnoksi HippoSportin lahjakortteja ja tuotteita.

Pikkujouluissa palkittiin HippoSportin lahjakortilla myös valokuvauskilpailun voittaja Anna Kannelsalo sekä kannustuspalkinnoilla Sara Pajunen ja Katri Aaltonen. Menestyneet seuran jäsenet Tia Mutikainen, Teemu Ahtee, Matti Eklund ja Heidi Junkkarinen palkittiin myös kilpailulupastipendein. Pikkujouluohjelmassa oli myös junioritoimikunnan esittämä perinteinen joulunäytelmä sekä joulupukin vierailu.

Seura on muistanut erinomaiset puitteet toiminnalleen antanutta ratsastuskoulua joka vuosi joululahjoin. Juhlavuonna ei annettukaan henkilökohtaisia lahjoja, vaan yhteislahjaksi tuli 10 estepuomia sekä suklaakalenteri toimistoon.

Ne, jotka eivät olleet juhlassa paikalla, voivat noutaa merkkisuorituksensa ja palkintonsa toimistosta maanantai-illasta lähtien. Kiitos kaikille mukanaolleille!