RS Majoranin hevostaitokilpailut järjestetään lauantaina 29.3.

18.2.2014

Hevostaitokisat alkavat klo 13.30 alkaen, kesto noin 3-4 tuntia. Ilmoittautuminen alkaa to 6.3.

RS Majoranin hevostaitokilpailuissa kilpaillaan hevosen hoitamiseen ja käsittelyyn liittyvistä taidoista. Hevostaitokilpailujen tavoite on lisätä hevostaitoja sekä teoriassa että käytännössä ja tietysti viettää hauska päivä muiden majoranilaisten kanssa. Vaikka kyseessä on kilpailu, se on avoin seuramme jäsenille taidoista riippumatta.

Kilpailuun kuuluu teoriakoe sekä käytännönkoe, joka suoritetaan erilaisissa tehtäväpisteissä. Hevostaitokilpailuissamme on kaksi eri sarjaa ja kilpailu käydään yksilökilpailuna: Sarja I on avoin 12 vuotta tänä vuonna täyttäville ja sitä vanhemmille junioreille (vuosina 1996-2002 -syntyneet) ja sarja II on avoin senioreille. Kaikki RS Majoranin seniorijäsenet myös mukaan! Kilpailun jälkeen/lomassa RS Majoran tarjoaa vatsan täytettä kaikille kisailijoille.

Kilpailuun voi valmistautua tutustumalla SRL:n julkaisuun Hevostaitokansio. Löydät tämän materiaalin ylätallin satulahuoneesta. Ilmoittautuminen tapahtuu Hevostaitokilpailut -ilmoituslistaan, jonka löydät seuran ilmoitustaululta. Laita listaan nimesi ja mihin sarjaan osallistut. Ilmoittautuminen on sitova, alkaa torstaina 6.3. klo 17.15, jatkuu Majoran-viikon ajan ja päättyy su 23.3. Mukaan mahtuu vähintään 15 ensimmäistä molemmista ikäryhmistä.

KILPAILUN PALKINNOT JA TIETOA VALTAKUNNALLISISTA KISOISTA

- Sarjojen voittajat palkitaan.

- Jokaiselle osallistujalle RS Majoran tarjoaa kisaruoan ja muistoksi diplomin.

- Jokaisella osallistuneella seuran juniorijäsenellä on mahdollisuus osallistua la 17.5.2014 Järvenpäässä järjestettäviin valtakunnallisiin hevostaitokilpailuihin. Eerika Aartoaho osallistui edellisvuonna kisoihin menestyksekkäästi. RS Majoran maksaa osallistumismaksun (18 €). Mikäli saat järjestettyä valtakunnallisiin kisoihin kimppakyydin, voit anoa seuralta tukea matkakustannuksiin. Omien hevostaitokisojemme jälkeen kysymme osallistujilta halukkuutta osallistua kisoihin. Järvenpään kisojen kilpailukutsu löytyy osoitteesta: http://www.ratsastus.fi/lapset_ja_nuoret/nuorten_kilpailut/hevostaitokilpailut/valtakunnalliset.