Muutoksia SRL:n jäsenseurojen henkilöjäsenten jäsenmaksu-, jäsenkortti- ja lisävakuutuskäytäntöihin

28.12.2019

Kannattaa lukea :-)

Ajankohtaisia jäsenasioita, päivitetty 28.12.2019: (näistä kerrottu 6/2019 jäsenkirjeessä, tässä vielä kootusti)

Ratsastajainliiton jäsenseurojen henkilöjäsenten jäsenmaksu-, jäsenkortti- ja lisävakuutuskäytännöt muuttuvat 1.1.2020.

Muutokset ovat osa isompaa uudistusta, jossa tavoitteena on luoda seuroille sähköinen alusta (Jäsenhuone), jossa seuran jäsen voi itse hallita omia tietojaan, maksaa jäsenmaksun, osallistumismaksuja sekä saada seuran, liiton ja yhteistyökumppaneiden jäsenetuja ja tarjouksia. Jäsenhuone kytkeytyy uudistettuun kilpailujärjestelmään (KIPA) ja mahdollistaa kirjautumisen samoilla tunnuksilla molempiin järjestelmiin.

Uudistuksen ensimmäiset askeleet vaikuttavat jo vuonna 2020 seuraavasti:

Jäsenmaksut ja e-lasku

• Jäsenmaksulaskut lähetetään seurojen jäsenille 2.1.2020 alkaen postitse, kuten aiemminkin.

• LähiTapiolan vakuutusturva ja muut jäsenedut käynnistyvät jäsenmaksun maksamisesta.

• Jäsenmaksulaskut voi vuoden 2020 laskun yhteydessä tilata jatkossa e-laskuna. Tällöin seuraavan vuoden jäsenmaksulasku saapuu alkuvuodesta 2021 suoraan verkkopankkiin. Laskun voi myös halutessaan laittaa pankin suoraveloitukseen.

Ohjeet: https://www.ratsastus.fi/tiedotteet/jasenmaksulaskun-maksaminen-e-laskuna/

Jäsenkortti ja Jäsenhuoneen käyttöönotto

• Jäsenkortti tulee vielä vuonna 2020 muovisena korttina HIPPOS-lehti nro 2:n mukana maaliskuussa tai erikseen kirjekuoressa.

• Tulossa oleva Jäsenhuone mahdollistaa sähköisen jäsenkortin, jonka käyttöönottoa selvitetään parhaillaan.

• Sähköinen jäsenkortti otetaan käyttöön aikaisintaan vuoden 2021 alusta.

Lisävakuutus vuoden 2020 alusta vain lisenssikaupasta

• Ratsastusseurojen jäsenet ostavat jatkossa LähiTapiolan lisävakuutuksen suoraan lisenssikaupasta. Jäsenkortin yhteydessä ei lähetetä enää erillistä paperilaskua.

• Lisävakuutuksen ostaminen edellyttää, että jäsenen henkilötunnus on tallennettu jäsenrekisteriin. Ongelmatapauksissa pyydetään ottamaan yhteyttä oman seuran jäsensihteeriin, joka lisää hetun rekisteriin.

• Edellisellä kaudella ostettu lisävakuutus on voimassa vain tammikuun 2020 loppuun (ei enää maaliskuun loppuun). Jotta lisävakuutusturva on voimassa myös vuonna 2020, on tärkeää ostaa lisävakuutus heti vuoden alussa.
    Vakuutuksen sisältö, ohjeet ja maksulinkki: https://www.ratsastus.fi/jasenelle/lahitapiolan-urheiluvakuutus/lahitapiolan-lisavakuutus/